خانه / اسلايد / عاشورا و انتظار

عاشورا و انتظار

مقدمه

 بسم الله الرحمن الرحیم

 الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا

 

[آرى اين روش خداست درباره] آنان كه همواره پيام هاى خدا را به مردم مى‏رسانند و از [عظمت و مقام] او مى‏ترسند و از هيچ كس جز او واهمه ندارند و براى حسابرسى [كار با ارزش اينان] خدا بس است».

 

مجموعه ای که در پیش رو دارید، “انتظار يار” مجموعه سخنرانی هایی هستند که در ماه محرم (۱۴۲۸ هـ .ق) برابر با (۲۰۰۷ میلادی) در دارالتوحید یکی از کشورهای خلیج فارس القا شده اند، این سخنرانی ها توسط شاگردان پیاده شده و با کمی تغییر به رشته تحریر در آمده اند.

سخنرانی ها تقریباً به صورت درس القا شده اند؛ درضمن این که هر جلسه، مجزا و یک درس است اما همه جلسات به طوری به هم ربط دارند؛ بنابراین اگر به ترتیب از جلسه اول، مطالعه و ترتیب رعایت شود، بازدهی بیشتر خواهد بود.

این سری از سخنرانی ها در چهار مجموعه :

۱ــ حقيقت ولايت

۲- فلسفه عاشورا

۳ ــ تجلی عرفان

۴ ــ انتظار يار

تنظیم شده اند و این چهار مجموعه نیز به نحوى به هم مرتبط هستند.

من این سخنرانی ها را در جامعه تا اندازه ای مفید می دانم، به ویژه برای طلبه ها و جلسات هفتگی و نیز کسانی که بخواهند با جلساتی مختصر، جوانان را با این گونه مسائل آشنا کنند. متاسفانه مشکلات زندگی، بیشتر مردم را از حضور در مجالس سخنرانی و حتی مطالعه کتب، محروم کرده است.

بنابراین اگر کسی حتی نیم ساعت وقت داشته باشد می تواند یک جلسه از این مجموعه ها را مطالعه کند، و با وقت کم هم روح خود را صفا دهد و هم به معارف مفیدی برای یادآوری وتثبیت عقیده نائل شود.

نکته دیگر این که همیشه سعی کرده ام در سخنراني ها از منابع معتبر و بزرگانی که مورد اعتماد هستند استفاده کنم و بدین گونه سخنی نگویم که مدیون شوم ولی ممکن است بعد از چندین سال منابع را بد یاد نداشته باشم بنابراین از آثار و یا سخنان برخی بزرگان در سخنرانی ها استفاده شده و نام وآثارشان را ذکر نکرده ام؛ حال اگر این آثار ثوابی دارند، از خداوند کریم می خواهم بهره ای هم برای آنانی که از آثار یا سخنانشان استفاده شده قرار دهد.

امیدوارم که این مجموعه ها مقبول صاحب عصر امام زمان (عج) و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرند. امید است جوانان عزیز که سؤالات فراوانی در ذهن آن ها وجود دارد، بتوانند با صرف چند ساعت از وقت خود و مطالعه این مجموعه ها بر معلومات خویش بیفزایند و اميدوارم كه مورد قبول خداي متعال و عنايت اهل بيت اطهار (ع) واقع شود.

 

از همه عزیزان التماس دعا دارم.

طاهره سادات زرگرمرادی

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *