مقدمه

مقدمه

بسم الله الرحمن الرحیم

{الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا}؛

[آرى! اين روش خداست درباره] آنان كه همواره پيام‌هاى خدا را به مردم مى‏رسانند و از [عظمت و مقام] او مى‏ترسند و از هيچ كس جز او واهمه ندارند و براى حسابرسى [كار باارزش اينان] خدا بس است.

مجموعه‌ای که در پیش رو دارید، «تجلی عرفان» (عرفان در کربلا) مجموعه سخنرانی‌هایی است که محرم ۱۴۲۹ هجری قمری در دارالتوحید در یکی از کشورهای خلیج فارس بیان شده است. این سخنرانی‌ها توسط شاگردان پیاده شده و با کمی تغییر به رشته تحریر در آمده، تا مورد استفاده عموم قرار گیرد. این سخنرانی‌ها به صورت درس القاء شده‌اند و گاهی در بین سخنرانی به سوالات هم جواب داده شده که به علت حذف سوالات، ممکن است در مواردی پیوستگی مطلب کم رنگ شده باشد.

نکته دیگر این که اگرچه هر جلسه مجزا و یک درس است اما همه جلسات به گونه‌ای به هم ربط دارند، که اگر به ترتیب از جلسه اول، مطالعه و ترتیب رعایت شود، خوانندگان استفاده بیش‌تری خواهند برد.

این سری از سخنرانی‌ها در سه مجموعه:

۱ـ فلسفه عاشورا

۲ـ انتظار یار (عاشورا و انتظار)

۳ـ تجلی عرفان (کتاب حاضر)

تنظیم شده‌اند و این سه مجموعه با هم مرتبط هستند.

در این مجموعه مطالبی عرفانی با زبان ساده بیان شده، و سعی بر این بوده که شخصیت عرفانی سیدالشهداء۷ تبیین شود؛ زیرا معرفت اکثر مردم از امام حسین۷ در ده روز عاشورا و حماسه حسینی خلاصه می‌شود و کم‌تر به شخصیت عرفانی ایشان توجه شده است. این‌جانب سعی کرده‌ام تا حدودی این شخصیت والا را به اندازه بضاعت خود معرفی کنم و این سخنرانی‌ها را در جامعه تا اندازه‌ای مفید می‌دانم، بخصوص برای طلبه‌ها و جلسات هفتگی و کسانی که بخواهند با جلساتی مختصر، جوانان را با این گونه مسائل آشنا کنند، مفید خواهد بود. از آن جایی که مشکلات زندگی، بیش‌تر مردم را از حضور در مجالس سخنرانی و حتی مطالعه کتاب محروم کرده است، اگر کسی حتی نیم ساعت وقت داشته باشد، می‌تواند یک جلسه از این مجموعه‌ها را مطالعه کند و با صرف وقت اندک، هم روح خود را صفا دهد، و هم به معارفی مفید برای یادآوری و تثبیت عقیده دست یابد، و با واقعه کربلا و اهل بیت:، بخصوص مقام شامخ سیدالشهداء۷ بیش‌تر آشنا شود.

نکته دیگر این که همواره سعی کرده‌ام از منابع معتبر و بزرگان مورد اعتماد استفاده کنم و سخنی نگویم که مشغول الذمه شوم. البته از آن جایی که ممکن است بعد از چندین سال منابع را به یاد نداشته باشم، امیدوارم بزرگانی که از آثار و یا سخنانشان استفاده کرده و نام و آثارشان را ذکر نکرده‌ام، در اجر معنوی این کار شریک باشند و خداوند، تمام مؤمنانی را که از آثارشان در این مجموعه سخنرانی‌ها و کتب خود استفاده نموده‌ام قرین رحمت فرماید.

از خداوند متعال مسالت دارم که به لطف و کرم خود این اثر ناچیز و جهد حقیر را قبول فرماید و توشه‌ای برای آخرت این بی‌بضاعت از ذریه سادات قرار دهد و نیز این مجموعه مورد قبول اهل بیت عصمت و طهارت بخصوص سیدالشهداء حسین بن علی۷ قرار گیرد.

برگ سبزی است تحفه درویش          چــه کنـد بینــوا نــدارد بیـش

ان‌شاء الله مورد قبول و توجه صاحب عصر و زمان حضرت حجت بن الحسن۴ هم واقع شود. از همه خوانندگان التماس دعا دارم.

خـدایا چنان کن سرانجام کـار              تو خوشنود باشی و ما رستگار

طاهره سادات زرگرمرادی

همچنین ببینید

معامله با خدا

معامله با خدا شهادت، معامله با خدا و بهای آن بهشت است. {ان الله اشتری …

معنای شهید در قرآن

معنای شهید در قرآن لفظ شهید و شهادت در قرآن، هم برای خدا، هم برای …

تفاوت بین امام حسین(ع) و دیگران

تفاوت بین امام حسین(ع) و دیگران امام حسین نیز مرگ و اسارت را می‌دانست، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *