خانه / اسلايد / راه‌های رهایی از وسوسه‌های شیطان

راه‌های رهایی از وسوسه‌های شیطان

راه‌های رهایی از وسوسه‌های شیطان

۱ـ قطع علائق، ۲ـ جهاد با نفس، ۳ـ هم و غم خود را یکی کند «توجه به خدا»، ۴ـ سیر الی الله و تفکر در آیات آفاقی و انفسی، ۵ـ نماز با حضور قلب، ۶ـ دعا، ۷ـ ذکر و قرائت قرآن با تدبر که قلب را به تفکر و حضور وامی‌دارد تا سرشار از نور الهی شود. و ذکر «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» با قصد و عمل.

یک دستور عمل جامع و کامل

{خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ}؛

عفو و گذشت را پيشه كن، و به كار پسنديده فرمان ده، و از نادانان روى بگردان. و اگر [وسوسه‏اى از سوى] شيطان، تو را [به خشم بر مردم و تركِ مهربانى و ملاطفت] تحريك كند، به خدا پناه جوى؛ زيرا خدا شنوا و داناست. مسلماً كسانى كه [نسبت به گناهان، و آلودگى‏هاى ظاهرى و باطنى] تقوا ورزيده‏اند، هرگاه وسوسه‏هايى از سوى شيطان به آنان رسد [خدا و قيامت را] ياد كنند، پس بى‏درنگ بينا شوند [از دام وسوسه‏هايش نجات يابند].

آری! این آیات باید با توجه و تدبر و حضور قلب و با قصد و معرفت باشد.

{إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَذِكْرَىٰ لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ}؛

قلبی که در تصرف شیطان باشد قلب نیست، و اگر شیطان فقط با ذکر خدا طرد می‌شد، در وقت نماز حضور قلب داشتیم! لذا ذکر باید با زبان و تاثیر در قلب باشد؛ یعنی از قلب بر زبان جاری شود.

 

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *