خانه / اسلايد / منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

بعضی میپرسند حضرت فاطمه(س)، نه بتمن و زورو بوده و نه ماری کوری و ترزا و…؛ مگر حضرت زهرا چه ویژگی خارق العاده ای داشته اند که برای مسلمانان، مقدس و اسوه هستند؟

فاطمه “همسری” است پشتیبان و حامی همسرش در هر حالتی. به فرموده همسرشان، حتی یکبار امیرالمومنین را نرنجانده است: 

«هیچ گاه فاطمه از من نرنجید و او نیز هرگز مرا نرنجاند. او را به هیچ کاری مجبور نکردم و او نیز مرا آزرده خاطر نساخت. در هیچ امری، قدمی برخلاف میل باطنی من برنداشت و هرگاه به چهره اش نگاه می کردم، تمام غصه هایم برطرف می شد و دردهایم را فراموش می کردم» . (بحارالانوار، ج ۴۳: ۱۲۳؛ کشف الغمة، ج ۱: ۳۶۳٫)

(مقایسه کنید با عرف غلط جامعه کنونی ما که میگویند “دعوا نمک زندگی است).  او همسری است که مصداق تام و تمام “فالصالحات قانتات حافظات للغیب” قرآن کریم در وصف زنان مومنه است.

فاطمه “مادری” است تربیت کننده (مربی) فرزندانی چون حسن و حسین و زینب کبری که پیشوایان اسلام راستین و توحید در جهان بوده اند.

فاطمه “دختری” است پشتوانه و مدافع حریم پیامبر؛ تا جاییکه رسول خدا ایشان را “مادر پدرش”(ام ابیها) نام نهادند.

فاطمه “بنده ای” است برای خدا که در عبادت و تقوا مورد غبطه آسمانیان است.

فاطمه نه تنها از حیث روحی که از حیث جسمی نیز از سایر زنان متمایز است. رسول الله(ص) فرمودند: «دخترم فاطمه حوریه ای از آدمیان است. مبرای از حیض و نفاس. او را (خداوند) فاطمه نامید چرا که او و دوستانش را از آتش جدا نموده است. » (احقاق الحق،ج ۱۰،ص ۱۶)

فاطمه “زنی” است نه منزوی و بی تفاوت نسبت به جامعه؛ که مهم ترین حامی محرومان و مستضعفان جامعه خویش، خیرخواه و مددرسان به همسایگان و نیازمندان و مربی و عالمه ای است پرهیزگار در تربیت الهی زنان حیات خویش.

فاطمه “انسانی” است سیاسی که مهم ترین حامی ولایت و حکومت صالحان است و تا پای جان در انجام این رسالت خویش می ایستد و مظلومانه شهید  می شود.

او اسوه و الگوی همه زنان و مردان مسلمان است، چرا که  “نمونه  کاملی از یک زن برای زندگی ”  است. همان چیزی که هدف و مقصود خداوند از خلقت زن و بلکه انسان است. آیا فضیلتی بالاتر از این در عالم، وجود دارد. 

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *