خانه / اسلايد / از حضرت زهرا(س) چه می دانیم؟

از حضرت زهرا(س) چه می دانیم؟

 

از حضرت زهرا(س) چه می دانیم؟

وقتی می گوئیم زهراء قضیه غصب فدک ، و پهلوی شکسته و .اشکها و ناله های زهراء(س).تداعی می کند .

اما چرا؟ ؟؟

سخن گفتن در باره شخصیت حضرت زهراء(س) بلکه آسان نباشد. چه می توان گفت در باره فاطمه زهرا(س) که رسول اکرم(ص) آن انسان کامل که بالاترین مقام بشریت را دارا است به دست او بوسه می زند.

او حوراء انسیه است (حوریه ای بود بصورت انسان) ، فاطمه را لیلة القدر نامیدند. و ما ادراک ما لیلة القدر؟ تو چه می دانی لیلة القدر چیست؟ همانطور که عظمت لیلة القدر مجهول است، شخصیت و مقام حضرت زهرا(س) نیز ناشناخته و مانند قبرش مجهول است.

در میان همه جلوه‌های خیره کننده‌ روح بزرگ فاطمه، آنچه بیشتر از همه شگفت‌انگیز است این است که فاطمه همسفر و همگام و هم‌ پرواز روح عظیم علی است.

او در کنار علی تنها یک همسر نبود علی در او نه فقط به دیده یک دوست، بلکه ,یک آشنای دردها علی بود، او انیس خلوت بیکرانه و اسرارآمیزش، و همدم تنهایی‌هایش بود.

او پس از فاطمه، علی همسرانی می‌گیرد و از آنان فرزندانی می‌یابد. اما از همان آغاز، فرزندان خویش را که از فاطمه بودند با فرزندان دیگرش جدا می‌کند. اینان را “بنی‌علی” می‌خواند و آنان را “بنی‌فاطمه”.

توضیح اینکه: خداوند برای هدایت بشر ۱۲۴ هزار پیامبر مبعوث کردند که پنج تن از آنان پیامبران اولوالعزم بودند. حضرت نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و رسول اکرم (علی نبینا واله و علیهم صلوات) که پیامبر ما خاتم رسل است . و «همه پیامبران پیشین مقدمه بودند».

یعنی دیگر پیامبری و کتابی از طرف خداوند نخواهد آمد .حالا دیگر نوبت ولایت است. و در روز غدیر با انتصاب مقام ولایت دین کامل می شود.

«الیوم اکملت لکم دینکم و رضیت لکم الاسلام دیناً » دین کاملی که مورد رضایت و مرضات حق است همان اسلام است.

حال حضرت زهرا(س) آن همزه وصل هستند که نبوت و رسالت را به ولایت متصل می کنند. دخت آخرین پیامبر و رسول خدا، و همسر خلیفه پیامبر، و مادر خلفای بعد از رسول، اوصیاء.

برگلستان ولایت تاختند،

غنچه را با لاله پرپر ساختند.

غنچه زیر خار و خس افتاده بود ،

باغبان هم از نفس افتاده بود.

ظلم و طغیان و جنایت زاده شد،

این چنین مزد امامت داده شد.

کاش از قلبم به قبرش راه داشت،

کاش زهرا هم زیارت گاه داشت.

مردم در تعجب اند و که چرا یگانه دختر پیامبر اسلام وصیت کند که شبانه او را دفن کنند. و چرا تاکنون آرامگاه بانوی بزرگ اسلام نامعلوم است.

 

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *