خانه / اسلايد / دلنوشته رجبیه…

دلنوشته رجبیه…

رسول اکرم (ص) :« رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد .»

… همه روز و شب ها و ماه ها و سال های خدا خوب هستند و در هر یک از آن ها، حکمتی و برای کسانی که درکش کنند فضیلتی است. خداوند صاحب جمال و جلال، همه چیز را خوب و زیبا آفریده است .

این ماییم که گاه با نافرمانی خدا و نادیده گرفتن نعمت های بی شمارش، تصاویر به این زیبایی را زشت و خط خطی می کنیم. و گاه پا را از آن هم فراتر می نهیم و با ندانم کاری ها و برپایی ظلم و جور در ملک خداوندی، عرصه ی زندگی را بر دیگر بندگان خدا هم تنگ می کنیم.

هستند بندگان خوب خدا هم که دم را غنیمت می شمارند و با درک درست از مهلت چند روزه ای که در این دار فانی به امانت در اختیارشان قرار گرفته است، با عبادت خالصانه و خدمت صادقانه که این دو هرگز جدایی ندارند، خود را بالا می کشند تا جایی که فرشته را به مقام و مرتبتشان راهی نیست.
چنین بنده ای این سخن مولای متقیان را آویزه ی گوش می کند که : « کلُّ یَوْمٍ لَا یُعْصَى اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ عِید » / در هر روزی که نافرمانی خدا نکنی (گناه نکنی) آن روز عید تو است.
… با این همه، برخی از ماه های خدا و به تبع آن برخی از شب و روزهایش فضیلتی خاص دارند. و رجب یکی از آن هاست.

در فضیلت ماه رجب، همین بس که طلوع سه امام معصوم، امام علی (ع) ، امام محمد باقر (ع) و امام جواد (ع) را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (ص) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است.

یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم (ع) و امام هادی (ع) و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری (س) گرما‏ بخش دل‏ های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *