خانه / اسلايد / ميوه درخت ايمان

ميوه درخت ايمان

ميوه درخت ايمان
هر درختي زماني به تکامل مي‌رسد که ميوه‌هاي خوبي داشته باشد. درخت بي‌ميوه، مطلوب نيست. برخي درختان، ميوه‌هايي مانند سيب و پرتقال دارند که خوردني هستند و برخي ديگر، ميوه‌هايشان دارويي است، که براي درمان بيماري‌ها مفيدند.
پس، دريافتيم که ميوه‌ها متفاوتند. برخي از آن‌ها ميوه‌هاي ظاهري دارند که قابل مشاهده است و پاره‌اي ديگر داراي ميوه‌هايي هستند اما ظاهري نيستند و اهل فن و متخصص مي‌توانند آن ميوه را تشخيص دهند. همان‌گونه که خاصيت هر درختي به ميوه آن درخت است، خاصيت درخت ايمان نيز به ميوه آن است. ميوه درخت ايمان همانا اطاعت از خدا و پرهيز از حرام است.
«برادري» بين مسلمانان، مانند پيوند درخت ايمان با مردم است. تجربه ثابت کرده درختان و گياهاني که با توجه پرورش داده مي‌شوند، داراي طراوت و شادابي بيش‌تري هستند. بنابراين، اخوت و برادري با مسلمانان لذت‌بخش است و باعث تقويت درخت ايمان مي‌شود.
«إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ»؛ بيترديد گرامي‌ترين شما نزد خدا پرهيزكارترين شماست.
هر شخصي خود بهتر از ديگران مي‌داند که تا چه اندازه متقي و صاحب ايمان است و هيچ‌کس نمي‌تواند در مورد ايمان شخص ديگري نظر بدهد. چه بسا عمل برخي از نظر کميت اندک باشد؛ اما کيفيت آن از اين نظر که خالص براي خدا است، بسيار بالا باشد و ثواب بيش‌تري را کسب کند.
برخي انسان‌ها مرتب در حال ذکر گفتن هستند و ما گمان مي‌کنيم که بسيار با ايمان هستند؛ اما چه بسا باطن آن‌ها اين‌چنين نباشد يا انسان گمان مي‌کند برخي از افراد بسيار ساده در پيشگاه خداوند هيچ مقامي‌ندارند، ولي ممکن است داراي مقامي‌بزرگ باشند. به هر حال، هر کس بايد به عمل خود و ميزان اخلاص و چگونگي رابطه‌‌اش با خدا و قرآن و احکام اسلام بنگرد و در تقويت ايمان خويش بکوشد و اگر داراي نقص است، تمام قواي خود را براي برطرف کردن آن به کار گيرد تا به ثمره ايمان برسد و آن را حفظ کند.
خدايا! دل ما را به نور ايمان و علم قرآن منور بفرما.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *