خانه / اسلايد / برخي بيماري‌هاي روحي واگير هستند

برخي بيماري‌هاي روحي واگير هستند

برخي بيماري‌هاي روحي واگير هستند
در مورد بيماري‌هاي روحي، خطر سرايت بيماري به اعضاي خانواده بسيار است، به‌گونه‌اي که در صورت درمان‌نشدن، صفت يا رذيله خاصي به چند نسل از اعضاي خانواده منتقل مي‌شود. به عبارتي ديگر، بعضي از بيماري‌هاي روحي واگير هستند. مثلاً اگر پدر و يا مادري داراي صفت خاصي باشند، اين صفت به فرزندان و از فرزندان به نوه‌ها و از نوه‌ها به نسل‌هاي بعد از آن‌ها منتقل مي‌شود و اين سرايت ادامه پيدا مي‌کند به‌گونه‌اي که خانواده‌اي بزرگ، داراي رذيله خاصي مي‌گردند.
زماني که ما انسان‌ها دچار بيماري مي‌شويم و پس از مراجعه به پزشک به حاد بودن بيماري خود پي مي‌بريم، سريع اقدام به معالجه مي‌کنيم و حتي اگر لازم باشد که عضوي از بدنمان را جدا کنند، به عمل جراحي تن مي‌دهيم. آيا هنگام رفتن به اتاق عمل متوجه نيستيم که چه کاري انجام مي‌دهيم؟ يا چگونه جرأت مي‌کنيم که خود را به چاقوي جراحي بسپاريم؟!
در حقيقت، ما مي‌دانيم که با برداشتن و يا قطع کردن عضوي از بدنمان، فرصت بيش‌تري براي زندگي کردن خواهيم داشت و در غير اين صورت زندگي را از دست خواهيم داد. از اين‌روست که با علم به تمام مسائل و با صرف هزينه مالي‌، باز هم حاضريم که خود را به چاقوي جراحان بسپاريم.
حال، مناسب است از خود بپرسيم: ما که تا اين اندازه به فکر جسم مادي و زندگي چند روزه دنيوي هستيم و براي از دست ندادن آن، به هر عملي متوسل مي‌شويم، چرا به حيات ابدي خود که هيچ زوال و مرگي را به دنبال ندارد، فکر نمي‌کنيم؟
مگر نه اين‌که معتقديم ما نيز روزي از دنيا مي‌رويم و به سراي باقي مي‌شتابيم. پس چرا براي رفتن، آمادگي‌هاي لازم را فراهم نمي‌کنيم؟ بايد دانست که اگر ما هنگام رفتن از دنيا به بيماري‌هاي روحي مبتلا باشيم، باز هم بايد تحت معالجه قرار بگيريم؛ اما معالجه شدن پس از مرگ، با عذاب‌هاي گوناگون همراه است و بسيار دشوار خواهد بود.
به همين سبب پيامبران که طبيب‌‌هاي روحي هستند, احکام و راه‌هاي پيشگيري از بيماري‌هاي روحي را براي ما آورده‌اند. و در صورت عمل به آن‌هاست که از ابتلا به بيماري‌ها در امان خواهيم بود، و اگر زماني بي‌احتياطي کرديم و بيمار شديم, باز هم راه‌هاي معالجه را براي ما بيان کرده‌اند. اما بي‌ترديد، درمان دشوارتر از پيشگيري خواهد بود.

همچنین ببینید

چیستی زهد

چیستی زهد زهد که در فارسی از آن به ساده زیستی تعبیر می کنیم، چنان …

شرح مناجات شعبانیه 

عناوین اصلی شرح مناجات عبارتنداز: اجابت دعا، ابتدای دعا به صلوات ، صلوات بر پیامبر …

مناجات شعبانیه 

مناجات شعبانیه    تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *