خانه / اسلايد / راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن

راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن

راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن

براي اين‌که انسان به تکامل برسد، خداوند راه سعادت را در نسخه شفابخش قرآن قرار داده است که با اختيار خود راه را بپيمايد. مي‌فرمايد:
«إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا»؛ ما راه را به او نشان داديم؛ يا سپاس‌گزار خواهد بود يا ناسپاس.
يعني، ما راه خير و شر را به انسان آموخته‌ايم. اگر او شکرگزار نعمت‌هاي الاهي باشد و راه پيامبران را در پيش گيرد به تکامل مي‌رسد؛ چرا که پيامبران طبيب‌هاي روحي هستند و نسخه‌اي شفابخش را از جانب خالق انسان آورده‌اند. در اين نسخه تمام دستورالعمل‌هاي لازم براي درمان و پيشگيري از بيماري‌ها بيان شده است که آدمي با عمل به آن، به رستگاري مي‌رسد.
انسان در همه لحظات، در حال سير و حرکت است و در صورتي که خود را زير نظر پيامبران قرار دهد، متقي مي‌گردد. زيرا کسي که تحت ولايت خداوند قرار گيرد، متخلق به اخلاق الاهي مي‌شود. البته رسيدن به اين مرحله عظيم و والا، بدون تحمل سختي‌ها ميسر نخواهد بود. اما اگر تحت ولايت خدا قرار نگيرد، ناگزير تحت ولايت شيطان قرار مي‌گيرد و غير از اين دو راه، راه سومي‌وجود ندارد.
اگر انسان تحت ولايت شيطان قرار گيرد، به سمت أسفل‌السافلين سقوط خواهد کرد؛ چراکه: «إِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَي أَوْلِيَآئِهِمْ»؛ بي‌گمان، شياطين [شبهات ناروايي را به ضد احكام خدا] به دوستانشان القاء مي‌كنند.
در اين حالت انسان غافل مي‌شود؛ به طوري‌که متوجه چيرگي شيطان نخواهد شد.

همچنین ببینید

چیستی زهد

چیستی زهد زهد که در فارسی از آن به ساده زیستی تعبیر می کنیم، چنان …

شرح مناجات شعبانیه 

عناوین اصلی شرح مناجات عبارتنداز: اجابت دعا، ابتدای دعا به صلوات ، صلوات بر پیامبر …

مناجات شعبانیه 

مناجات شعبانیه    تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *