خانه / اسلايد / احکام اسلام براي پيشگيري است

احکام اسلام براي پيشگيري است

احکام اسلام براي پيشگيري است
باز هم تأکيد مي‌کنيم که احکام اسلام، براي پيشگيري است و از بيمار شدن انسان‌ها جلوگيري مي‌کند. براي مثال، شراب در حکم اسلام حرام است. کسي که به مضرّات شراب آگاهي ندارد، تعبداً بايد اين حکم الاهي را بپذيرد و به آن پاي‌بند باشد. اما با اندکي تأمل براي انسان روشن مي‌شود که شراب چه آسيب‌هاي فراواني را به اعصاب و عقل وارد مي‌کند. شراب، عقل را زايل مي‌کند و موجب ارتکاب بسياري از فساد‌ها و گناهان مي‌شود.
اسلام، فلسفه تمام احکام را براي ما بيان نکرده است؛ اما اگر انسان اندکي آگاهي و بصيرت داشته باشد، مي‌تواند بداند که علم به فلسفه بعضي از احکام پي برده است.
متأسفانه گناه کردن براي عده‌اي شيرين و لذت‌بخش است و زماني که آن‌ها گناهي را مرتکب مي‌شوند، نمي‌دانند چه سمّ کشنده‌اي را به روح و روان خود وارد مي‌سازند.
همه احکام اسلام براي سعادت بشر است، اما ما انسان‌ها اين واقعيت‌را نمي‌فهميم و به همين دليل به آن‌ها عمل نمي‌کنيم. براي مثال، زن و شوهري را در نظر بگيريد که با هم اختلاف دارند. قرآن براي حل مشکل آن‌ها حکم مي‌کند که يک نفر از خانواده هر کدام به عنوان داور انتخاب شوند و به حل مشکل آن‌ها بپردازند. اما هر خانواده با طرفداري از فرزند خويش، حتي اگر مقصر باشد، زندگي آن‌ها را به نابودي مي‌کشانند و سپس از زندگي و بدبختي خود شکوه مي‌کنند!

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *