خانه / اسلايد / مبارزه با نفس و رسيدن به مقام خليفه اللهي

مبارزه با نفس و رسيدن به مقام خليفه اللهي

مبارزه با نفس و رسيدن به مقام خليفه اللهي
خداوند تاج کرامت را بر سر انسان گذاشته است. او بايد خود را بشناسد و بداند که با مبارزه عليه هواهاي نفساني مي‌تواند به مقام «خليفه اللهي» برسد. البته رسيدن به اين مقام والا صورت نمي‌گيرد، مگر با تلاش و رياضت فراوان.
قوه شهوت باعث مي‌شود که انسان مانند حيوانات بخورد و بخوابد، و با تنبلي تنها به دنبال راحت‌طلبي باشد و هيچ‌گاه قانع نگردد. تفاوت ميان انسان و حيوان در اين زمينه اين است که اگر به حيوان غذايي داده نشود و يا جفتش را از او دور کنند، کاري نمي‌تواند بکند. در صورتي که انسان براي ارضاي شهوت‌هايش حاضر است به هر عملي دست بزند و حتي از نزديک‌ترين و عزيزترين افراد خانواده‌اش نيز نمي‌گذرد.
تمام زحمت‌هاي انسان از جمله اين‌که درس مي‌خواند تا مدرک تحصيلي دريافت کند و شغل مناسبي داشته باشد و بتواند از نظر مادي زندگي خوبي را براي خود فراهم سازد، فقط به خاطر غذا و مسکن و ازدواج و امور دنيا است.
هنگامي که نام شهوت به ميان مي‌آيد، بيش‌تر اذهان به سوي شهوت جنسي سوق پيدا مي‌کند. در صورتي که شهوت جنسي تنها جزئي از قوه شهوت است و سنين خاصي از زندگي انسان را در بر مي‌گيرد؛ به طوري که پس از گذشت دوراني مشخص، اين شهوت رو به خاموشي مي‌گرايد.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *