خانه / اسلايد / چرا بعضي از انسان‌ها به شکل حيوان محشور مي‌شوند؟

چرا بعضي از انسان‌ها به شکل حيوان محشور مي‌شوند؟

چرا بعضي از انسان‌ها به شکل حيوان محشور مي‌شوند؟
برخي افراد آن‌چنان بداخلاق و بددهان هستند که ديگران براي در امان ماندن از زبانشان، آن‌ها را مورد احترام قرار مي‌دهند. در صورتي که اگر اين قوه غضب تعديل نشود و هم‌چنان تا لحظه مرگ بر ساير قوا چيره باشد، انسان در قيامت به شکل حيوان درنده‌اي مانند سگ محشور مي‌شود. اين قوه در صورت تعديل نشدن، موجب بروز صفات زشتي از قبيل خوف (که انواع مختلفي دارد)، ايمني از مکر الله (يعني انسان خود را از امتحان و غضب الاهي ايمن بداند)، يأس از رحمت خدا، عجله، سوء ظن به خدا و انسان‌ها، انتقام، غضب، کلام درشت گفتن، کج خلقي، دشمني، کبر، عصبيت، کتمان حق و قساوت قلب مي‌شود.
قوه «وهم» نيز يکي ديگر از قوا است که پرورش آن انسان را شيطان‌صفت و خطرناک مي‌گرداند. از جمله مشکلات حاصل از رشد قوه وهم اين است که انسان خود را گول مي‌زند و يک‌سري مسائل را که حقيقت ندارد، قبول مي‌کند و پاره‌اي از مسائل را که حقيقت دارد منکر مي‌شود.
کار اين انسان مانند شيطان، وسوسه کردن خود و ديگران است که بايد به خدا پناه برد.
«مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ * الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ * مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ»؛ از زيان وسوسه‌گر كمين گرفته و پنهان * آن‌كه همواره در سينه‌هاي مردم وسوسه مي‌كند * از جنّيان و آدميان.

همچنین ببینید

چیستی زهد

چیستی زهد زهد که در فارسی از آن به ساده زیستی تعبیر می کنیم، چنان …

شرح مناجات شعبانیه 

عناوین اصلی شرح مناجات عبارتنداز: اجابت دعا، ابتدای دعا به صلوات ، صلوات بر پیامبر …

مناجات شعبانیه 

مناجات شعبانیه    تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *