خانه / اسلايد / بيماري‌هاي روحي سبب بيماري جسم هستند

بيماري‌هاي روحي سبب بيماري جسم هستند

بيماري‌هاي روحي سبب بيماري جسم هستند
بروز بيماري‌هاي روحي به شکل‌هاي مختلف است. گاهي فرد از شدت درد عضوي از بدنش به پزشک مراجعه مي‌کند و پزشک پس از معاينه تشخيص مي‌دهد که عضو مورد نظر کاملا سالم است. در حقيقت، اين شخص با اين‌که در ناحيه خاصي از بدنش احساس درد دارد، دچار بيماري روحي است و از عقده روحي رنج مي‌برد و همين عقده باعث شده که واکنش در بدن ملاحظه شود، هر چند که فرد عقده روحي خود را متوجه نباشد.
گاهي، انسان در اثر موضوع معيني که بسيار ساده و پيش پا افتاده است، به شدت ناراحت مي‌شود. ناراحتي شديد وي ممکن است بر اثر آن باشد که در زندگي خود نسبت به همين مسأله مشخص ضربه روحي و عاطفي ديده است.
يکي ديگر از بيماري‌هاي رواني، «ترس» است که آن نيز دلايل مختلفي دارد. براي مثال، برخي افراد از هواپيما مي‌ترسند، گروهي از آب، عده‌اي از تاريکي و… . اين ترس خود به خود براي فرد پيش نيامده است؛ بلکه حادثه، خاطره و يا مسأله‌اي سبب ترس از آن مورد شده است, هر چند که انسان آن خاطره و مسأله را به ياد نداشته باشد.
زماني که فرد ترسو براي ريشه‌يابي ترس خود به روان‌شناس مراجعه مي‌کند، روان‌شناس مدتي طولاني با وي سخن مي‌گويد و گذشته‌اش را مرور مي‌کند تا بتواند ترس او را ريشه‌يابي کند.
پس بهتر است انسان صادقانه سعي کند امراض روحي و رواني خود را ريشه يابي و با تعاليم الاهي ريشه کن کند.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *