خانه / اسلايد / یکی از ثمرات روزه تقویت اراده است

یکی از ثمرات روزه تقویت اراده است

یکی از ثمرات روزه تقویت اراده است.

پس اراده کنیم با صفا شویم، و همه را دوست بداریم، و آینه فکر و شعورمان را پاک کنیم تا بتوانیم حد اکثر استفاده را از این ضیافت ببریم که اگر اینچنین شد دیگر انسان دلش نمی خواهد که این میهمانی به پایان برسد.
پس ثمره روزه تقوی است می خواهی بدانی چقدر روزه ات مورد قبول حق واقع شده خودت ببین چقدر با تقوی تر شده ای واین هم مقدمات می خواهد.
و باید استعداد را در خودت ایجاد کنی، پس از درون خود را پاک کن کینه ها، کدورت ها، سوء تفاهم ها همه مانند دودی غلیظ بر قلب انسان سایه افکنده و مانع تجلی نور الهی و استفاده از الطاف ربانی می شوند. دیگران را ببخش تا خدا تو را ببخشد.

اما این بار که می خواهی به میهمانی بروی، خودت را پاک کن و درون خود را تمیز کن و با توبه نصوح برو، برای این که بتوانی از این سفرۀ معنوی الهی بهره مند شوی و از فیض و برکت این ماه و اسماء الله استفاده کنی.
چون بیماری که به مهمانی برود هر چند سفره رنگینی گسترده شده باشد او بخاطر مرضش نمی تواند از این غذاها تناول کند.
این مهمانی معنوی ماه مبارک رمضان هم این گونه است ، باید خودت را از انواع امراض روحی مانند: «تکبر، غرور، خود خواهی و خودپسندی، و خود بزرگ بینی و کینه و بخل و…» خود را پاک کنی و شفا دهی. باید عبد شوی ، و باید با «قلب سلیم» و با خشوع و بنده وار به این مهمانی وارد شوی.
ین میزبان ( یعنی خداوند ) «توّاب» است . اما تو باید توبه کنی تا مشمول اسم توّاب خدا گردی ، یعنی خداوند توبه پذیر است اما باید تائبی باشد تا تواب بودن خدای تبارک و تعالی تجلی پیدا کند. صفت تواب صیغه مبالغه است در قبول کردن توبه . این خداوند بزرگ، «غفار» هم هست.

این خداوند «کریم، رحیم» است، و رحمت واسعه اش برای مؤمنی است که خود را مستعد دریافت این رحمت الهی کنند.
و بیشترین چیزهای که بر سر این سفره معنوی وجود دارد همان ظهور اسماء الله الحسنی هستند، که صفات «تواب و رحمت و کرم عفو و مغفرت » خداوند در این ماه بیشتر تجلی پیدا می کند .
انسان باید با مجاهدت، و مراقبت از قبل آن خود را آماده کندزیرا تهیه این لباس تقوی سرمایه معنوی خاصی می طلبد .

لذا انسان با توبه کردن و خواندن ۴ رکعت نماز توبهو نیت کند نافرمانی ها را تا میتواند جبران کندسعی کند اگر حق کسی بر گردن دارد ادا نماید وخود را از تمام گناهان وصفات واعمال بدی که در طول ۱۱ ماه مرتکب شده تخلیه کندو از خدا بخواهد که او را ببخشد و قلب او را از کدورت ها پاک کند.

که اگر اینچنین شد انسان آمادگی لازم برای ورود به این میهمانی را پیدا می کند،و زمانی که وارد این میهمانی و ضیافت شد به همراه سایر میهمانان رحمت واسعه خداوند انشاء الله شامل حال او نیز خواهد شد .

همچنین ببینید

چیستی زهد

چیستی زهد زهد که در فارسی از آن به ساده زیستی تعبیر می کنیم، چنان …

شرح مناجات شعبانیه 

عناوین اصلی شرح مناجات عبارتنداز: اجابت دعا، ابتدای دعا به صلوات ، صلوات بر پیامبر …

مناجات شعبانیه 

مناجات شعبانیه    تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *