خانه / اسلايد / درخت ايمان در قلب

درخت ايمان در قلب

درخت ايمان در قلب

آيا افراد مؤمن نيز مرتکب گناه مي‌شوند؟
شياطين در اطراف قلب انسان‌ها طواف مي‌کنند و در اين ميان، انسان مؤمن، سريع به ياد خدا مي‌افتد. يعني شخص مؤمن نيز ممکن است لحظاتي را در غفلت به سر برد، اما غفلت او زودگذر است؛ چرا که درخت ايمان در قلب وي رشد کرده و فضاي آن سرشار از نور ايمان است. زماني هم که ظلمتي در اين قلب وارد شود، نور قوي ايمان آن را به سرعت خارج مي‌کند؛ در نتيجه، ظلمت بسيار زودگذر و موقتي است.
ياد خداوند به باطن انسان شفافيت مي‌دهد و قلب او را رقيق و نوراني مي‌کند؛ البته قلبي که در اثر ارتباط با منبع الاهي استعداد نوراني شدن را داشته باشد.
دقت کنيد: هيچ انساني نمي‌تواند مستقيم به منبع انوار الاهي متصل شود؛ بلکه همواره بايد به کمک واسطه‌هايي با آن منبع الاهي در ارتباط باشد. اين واسطه‌ها حضرت رسول و ائمه اطهار هستند که علم لدني دارند و واسطه‌هاي فيض براي ما محسوب مي‌شوند. بنابراين، هيچ انساني نبايد تصور کند که با تلاوت قرآن و ادعيه و… به تنهايي قادر به درک مفاهيم خواهد بود و راه صحيح را خواهد شناخت. ما چگونه زندگي کردن را توسط اساتيد و معلمان الاهي از قرآن کريم مي‌آموزيم.
انسان بايد با دريافت معارف الاهي و عمل به آن‌ها خود را تربيت کند تا استعداد‌ها و ادراکات خويش را شکوفا سازد و افزايش دهد.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *