خانه / اسلايد / زیارت وارث

زیارت وارث

زیارت وارث
{بسم الله الرحمن الرحيم. إن الله و ملائكته يصلون على النبي يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما}.

السلام على الحسين و على علي بن الحسين و على اولاد الحسين و على اصحاب الحسین.

ریّان بن شبیب می‌گوید: در روز اول محرم خدمت امام رضا رسیدم. فرمود: ای پسر شبیب! محرّم همان ماهی است که مردم جاهلیت، در گذشته به احترام آن، ظلم و کشتار در آن را ممنوع کرده بودند و این امت نه احترام ماه خدا را نگاه داشتند، و نه احترام پیغمبر خود را. در این ماه فرزندان او را کشتند، و زنان و اهل بیتش را اسیر کردند، و اموالش را غارت کردند. خدا هرگز این گناه آن‌ها را نمی‌بخشد (نمی‌آمرزد). ای پسر شبیب! اگر تو برای چیزی گریه کنی، برای حسین بن علی گریه کن که او را چون گوسفند، سر بریدند، و هیجده تن از خاندانش را با او کشتند که در زمین مانندی نداشتند.

آسمان‌ها و زمین برای قتل او گریستند و چهار هزار فرشته برای یاری او به زمین آمدند و وی را کشته یافتند و بر سر قبرش پریشان و غبارآلود ماندند تا «قیام قائم» و شعارشان «یا لثارات الحسین» است.

ای پسر شبیب! اگر دوست داری ثواب شهیدان در رکاب حسین را ببری، او را یاد کردی بگو: «یا لیتنی کنتُ معکم فافوز فوزاً عظیماً» (ای کاش با شما بودم پس به فوز عظیم نائل شوم).

ای پسر شبیب! اگر دوست داری در درجات اعلای بهشت با ما باشی، در اندوه و شادی ما شریک باش. «ملازم ولایت ما باش». اگر کسی حتی سنگی را به ولایت بپذیرد، خدا در قیامت با آن محشورش کند.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *