خانه / اسلايد / پیام‌های کربلا

پیام‌های کربلا

پیام‌های کربلا
پیام‌های کربلا و عاشورا؛ یکی انسانیت و کرامت انسان است، و دیگر این‌که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. در تاریخ، بشریت هرگز چنین کرامت و عظمتی را در خود ندیده است. بنابراین جامعه بشری باید خود را در مکتب عاشورا اصلاح کند؛ زیرا جهان بینی بشر به این کعبه دل‌ها منتهی می‌گردد و این نتیجه عظیمی است که نهضت عاشورا دارد. و تاریخ فردای بشریت را با پشتوانه «هل من ناصر ینصرنی» (آیا یاری کننده‌ای است مرا یاری کند) و پیام «لو لم یکن لکم دین فکونوا احراراً» (اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید) را تضمین می‌کند.
تنها نهضت انقلابی عاشورا است که پدیده جهانی شدن در یک نظام توحیدی، ارزشی و آرمانی تحت عنوان «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم» را مطرح و پیشنهاد می‌کند.
یاد عاشورا و زمین کربلا و ماه محرم، بیانگر یک بینش و نظام توحیدی می‌باشد و تجلی کلمه «‌لا اله اله الله» است.
خدایی که همه چیز را خلق کرده، و آن‌چه را مورد نیاز هر مخلوقی است، به او عنایت فرموده، طوری جهان را به هم مرتبط و پیوسطه قرار داده است که همه مخلوقات از خالقی واحد و قادر، علیم و حکیم حکایت دارند.
پس تنها او قانون‌گذار مطلق است؛ زیرا خالق است و در نتیجه نیاز بندگان را فقط او می‌داند. بنابراین دین اسلام، کامل کننده همه ادیان و قانون الهی است؛ چنان‌که می‌فرماید:
{الیوم اکملت لکم دینکم و رضیت لکم الاسلام دیناً}.
امروز دین شما را کامل کردم و دین جهانی اسلام است؛ که این جهان بینی در برابر نظام‌های فکری و فلسفی جهان قرار دارد. عقل هم این حقیقت را می‌پذیرد که خالق هر کس، مالک حقیقی او هم به شمار می‌آید، او در مُلک خود آن‌طور که اراده کند و مصلحت بندگانش را بداند تصرف می‌کند و قانون‌گذار اوست و اجرای قانون هم به دست فرستادگان اوست. و سرانجام با قیام منجی بشریت، موعودی که همه بشر انتظار او را می‌کشند، ندای «لا اله الا الله و لا نعبد الا هو» عالم را فرا می‌گیرد. این وعده الهی‌ است که روز عاشورا آغاز آن نهضت بود. بنابراین گویی عاشورا هم مبدأ است و هم مقصد؛ کلید درک زمان است و دیروز، امروز و آینده را به هم پیوند می‌دهد.
همه ائمه نور واحدند
همه ائمه نور واحد هستند. حسین احیاگر دین خاتم انبیا است و در کربلا به شهادت می‌رسد، این شهادت پیام‌هایی دارد که به وسیله امام علی بن الحسین و حضرت زینب کبری ابلاغ می‌شود.
امام زین العابدین در مدت ۳۴ سال از راه‌های گوناگون پیام‌های کربلا را ابلاغ می‌کند. هر وقت آب می‌دید برای حسین اشک می‌ریخت؛ هر گاه گوسفندی را سر می‌بریدند با اشک می‌گفت: آیا او را آب داده‌اید؟ همه ائمه یکی بعد از دیگری پیام‌های عاشورا را به مردم آزادی‌خواه جهان ابلاغ کرده‌اند، تا امام عصر مهدی آل محمد که او هم پیام عاشورا را بیان کرده است.

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *