خانه / اسلايد / راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن

راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن


 راه سعادت با قرآن در زندگي

پيش‌تر دربارة شناخت انسان از ديدگاه قرآن گفتيم  که خداوند، او را موجودي دو بُعدي خلق کرد و تفصيل چگونگي خلقت جسم مادي انسان در سوره مؤمنون بيان شد.

سپس به اين مسأله اشاره شد که خداوند پس از آفرينش جنبه روحي آدمي، فرمود: «فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ»که اين مسأله به وضوح اهميت جنبه روحي و بُعد ملکوتي انسان را نشان مي‌دهد.

هم‌چنين در ادامه تکامل انسان فرمود:✨ «ثُمَّ إِنَّكُمْ بَعْدَ ذَلِكَ لَمَيِّتُونَ»؛ سپس همه شما بعد از اين مي‌ميريد.

و دوباره در ادامه فرمود:✨ «ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تُبْعَثُونَ»؛🔹 آن‌گاه شما بي‌ترديد روز قيامت برانگيخته مي‌شويد.

و به شباهت‌هايي ميان اين دو جنبه انسان اشاره شد؛ از جمله اين‌که جنبه روحي همانند جنبه جسمي‌نيازمند تربيت است و گاهي اوقات بيمار مي‌شود.  اما تفاوت در بيماري دو جنبه مذکور به اين صورت است که امراض جسمي‌ قابل احساس هستند، ولي امراض روحي چنين نيستند.

هم‌چنين از آن‌جا که روح و جسم در ارتباط مستقيم با يکديگر هستند ،برخي امراض روحي بر جسم نيز تأثير مي‌گذارد و منشأ پاره‌اي از بيماري‌هاي جسمي‌مي‌گردد.

هدف از خلقت انسان رسيدن به تکامل است و او بايد براي رسيدن به اين هدف عظيم بسيار تلاش کند. اگر انسان خود را بدون تربيت روحي رها کند، روح وي بيمار مي‌شود.حال دقت کنيم: بچه‌اي که تازه متولد شده است، به تربيت و پرورش نياز دارد؛ چون او نيز بايد سعي کند که انسان شود.

راه سعادت درنسخه شفابخش قرآن 

براي اين‌که انسان به تکامل برسد، خداوند راه سعادت را در نسخه شفابخش قرآن قرار داده است که با اختيار خود راه را بپيمايد.

🔸 مي‌فرمايد:✨ «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا»؛🔹 ما راه را به او نشان داديم؛ يا سپاس‌گزار خواهد بود يا ناسپاس.

💠يعني، ما راه خير و شر را به انسان آموخته‌ايم. اگر او شکرگزار نعمت‌هاي الاهي باشد و راه پيامبران را در پيش گيرد به تکامل مي‌رسد؛ چرا که پيامبران طبيب‌هاي روحي هستند و نسخه‌اي شفابخش را از جانب خالق انسان آورده‌اند.

در اين نسخه تمام دستورالعمل‌هاي لازم براي درمان و پيشگيري از بيماري‌ها بيان شده است که آدمي با عمل به آن، به رستگاري مي‌رسد.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *