خانه / اسلايد / چگونه میتوان رهبران الهی را شناخت؟

چگونه میتوان رهبران الهی را شناخت؟

چگونه میتوان رهبران الهی را شناخت؟
حال که ضرورت بعثت انبیاء و لزوم پیروی از آنها دانسته شد، باید دید چگونه می توان آنها را شناخت؟
یکی از راهها، از طریق معجزه و انجام کارهای خارق العاده ای است که از دست بشر بر نیاید. همراه با ادعای نبوت، و دعوت به تحدی، شناخت انبیاء را ممکن میسازد.
و چون دین امانت بزرگ الهی است که پیامبر از غیب گرفته و به عالم انسانیت عرضه می دارد. لذا یکی از ویژگیهای مهم، و شرط اساسی انبیاء: «عصمت» است یعنی مصونیت از گناه و انحراف و خطا، و اگر او کوچکترین گناه و آلودگی پیدا کند صلاحیت آن را که حامل و عامل عرضه آن به عالم انسانیت داشته باشد را نخواهد داشت.
لذا دین که ودیعه گرانبهای خداوند، و کیمیای جانها، و ارزش بخش.انسانها و جلوه خاص نور حق به عالم انسانیت است، باید توسط منزه ترین انسانها که از گناه مصونیت دارند، عرضه شود، و به وسیله آنان به جامعه بشری منعکس شود. آیینه کدر، هرگز آن شایستگی را ندارد که خورشید را صاف و عاری از لکه های ظلمانی منعکس کند.
و عصمت مراحل دارد از جمله: ۱ـ عصمت در مقام تبلیغ. ۲ـ عصمت در اعتقاد و مصونیت از انحراف عقیدتی در تمام مدت عمر. ۳ـ عصمت از گناه در عمل ، اعم از کبایر و صغایر، عمداً و سهواً.و ما معتقدیم به عصمت انبیا در تمام مراحل هستیم، لذا اطاعت تام جز از معصوم چگونه ممکن است؟.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *