خانه / اسلايد / بهشت، ۸ در دارد

بهشت، ۸ در دارد

بهشت، ۸ در دارد
بهشت دارای ۸ در و جهنم دارای ۷ در است. رحمت خداوند همیشه بر غضبش پیشی گرفته است. بر روی درهای بهشت نوشته شده:
اشهد ان لا اله الا الله * اشهد ان محمدا رسول الله * اشهد ان علیا ولی الله یکی از ضروریات ورود به بهشت این است که به این سه اصل ایمان داشته باشی: خدا، رسالت و ولایت.
و اما در مورد درهای بهشت چنین بیان شده که یکی از درها، دربسخاوت است و کسانی که سخاوتمند باشند از این در وارد بهشت می شوند؛ البته بعد از ایمان به خدا و پیامبر و ولایت.
در بعدی، حٌسن خلق می باشد، کسانی که خوش اخلاق باشند از این در وارد بهشت می شوند. در دیگر مربوط به کسانی می شود کهصدقه می دهند. و در بعدی مربوط به افرادی است که هیچگاه دیگران را اذیت نکرده اند.( آزارشان به کسی نرسیده).
شیخ شوشتری می فرماید:
اگر تو را از هیچکدام از این درها به بهشت راه ندادند، در دیگری به نام رحمه الله الواسعه وجود دارد که درب امام حسین(ع) است.از این در هیچکس ناامید بر نمیگردد.
البته باید به سه اصلی که بیان شد ایمان داشته باشی تا قابلیت ورود به بهشت را پیدا کنی: معرفت خدا و رسالت و ولایت. باب الحسین برای کسانی است که عارف به حق امام حسین و هدف او باشند.
آری! در صورتی انسان را از این در راه می دهند، که با شناخت و معرفت به ولایت،  هدف امام حسین(ع) را بداند و در مصیبت امام حسین(ع) با دل شکسته و خالصانه و با معرفت و تعقل در امر دین اشک بریزد.
انسان باید ابتدا عقیده اش را نسبت به خدا و پیامبر(ص) و ولایت محکم کند. یعنی باید به اهل بیت(ع) عقیده داشته باشد و شأن آنان را بداند.(عارف به مقام و منزلت آنها باشد)
مسأله ولایت مطرح است. و نیز طبق قاعده ای که، انسان به هر چیزی علاقه داشته باشد چه مادی و چه معنوی در آخرت با او محشور می گردد؛ اگر فردی در دنیا یکی از اولیا و یا یکی از اشقیا را دوست داشته باشد، در آخرت با آنها محشور خواهد شد.
پس ای عزیز! تاملی کن و ببین علاقه و تعلق تو در دنیا به چیست که با همان محشور خواهی شد.
و نیز وقتی به حق آنها به عنوان ولی خدا و واسطه فیض، احترام گزاردی و خود را پیرو آنها دانستی دیگر به سمت گناه نخواهی رفت؛ زیرا گناه، قلب انسان را تیره و تاریک می کند و انسان با ارتکاب به گناه قسیالقلب می گردد و رحمت خداوند به کسی که قساوت قلب داشته باشد نمی رسد؛ چراکه رحمت با قساوت و قلب ناپاک سازگار نیست و قلب انسان باید پاک باشد تا قابلیت یابد که رحمت خدا را دریافت کند.
به هر حال اگر از درهای قبلی تو را راه ندادند، و از «در توبه» نیز نتوانستی وارد شوی این در را از دست مده.
سؤال: چرا مردم با شنیدن این همه نعمتهای فراوان در بهشت باز هم نمی خواهند بهشتی شوند و برای رسیدن به این همه نعمتها اقدام نمی کنند؟! منتظر جواب شما هستیم.
و الحمدلله. التماس دعا
پایان

کتاب نامه کتاب ثمره درخت وجود 

قرآن کریم
تفسیر آیات  از حسین انصاریان
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
انسان از خاک تا خاک، نعمت الله صالحی حاجی آبادی، ناشر: مؤلف، ۱۳۷۹٫
مدینه فاضله(شرح دعای مکارم اخلاق)، محمد علی صالح غفاری، انتشارات برهان،۱۳۷۲٫
رساله نوین، جلد ۴ ، حاوی فتاوی امام خمینی(ره)، نگارش و ترجمه و توضیح از عبدالکریم بی آزار شیرازی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ دوازدهم،۱۳۸۴.
غم عشق، حجت الاسلام عبدالقائم شوشتری،قم، انتشارات طوبای محبت، ۱۳۸۴
آداب و سلوک قرآنی،استاد کریم محمود حقیقی، انتشارات فلاح، ۱۳۸۳
معاد یا آخرین سیر بشر، به قلم بانوی ایرانی
و

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *