خانه / اسلايد / جلوه چهارم: ازدواج حضرت زهراء و امیرالمؤمنین علیهما السلام و آثار و برکات آن

جلوه چهارم: ازدواج حضرت زهراء و امیرالمؤمنین علیهما السلام و آثار و برکات آن

جلوه چهارم: ازدواج حضرت زهراء و امیرالمؤمنین علیهما السلام و آثار و برکات آن
گفته شد که اولین مخلوق خدا، نور رسول اکرم(ص) و سپس انوار درخشان امیرالمؤمنین، فاطمه، حسن و حسین (ع) بوده است و هر یک از این انوار ، واسطه فیض هستند و اراده خداوند متعال بر این بوده است که هر یک از این انوار واسطه خلقت بخشی از موجودات باشند. اکنون باید گفت، در جریان ازدواج حضرت زهراء (س) و امام علی(ع) اسرار عظیمی نهفته است که ارتباطی عظیم با نظام آفرینش الهی و خلقت دارد.
به عبارت دیگر با مقدماتی که پیش از این ذکر شد، «خلقت بخشی از موجودات بدون تحقق این ازدواج غیر ممکن است. اگر این دو نور الهی به تزویج هم در نیایند، حسنین (ع) و نُه فرزند مطهرشان که همه واسطه های خلقت عالم و چراغهای هدایتند ، به وجود نخواهد آمد.


«این ازدواج تنها کنار هم قرار گرفتن دو بدن و ایجاد علقه قلبی میان دو شخص نبوده است؛ بلکه حقیقت این دو نور خدا که اولین آفریده های الهی هستند ، به تزویج هم در آمده است. خداوند از نور حضرت زهراء(س) و امام علی(ع) نور امام حسن و امام حسین علیهماالسلام را آفرید. این موعد جایگاه تزویج این دو نور الهی بوده است.
همانطور که در آدمی روح و جسمی وجود دارد که روح در جسم تأثیر گذار است و جسم ثأثیر پذیر ، به همین صورت مجموعه نظام آفرینش نیز روح و پیکری دارد؛ مؤثر و متأثری دارد.
همانگونه که تولد هر فرد انسانی نیاز به نکاح و ازدواج دو فرد مذکر و مؤنث دارد، در سلسله علت ها و معلول ها نیز، آفرینش موجودات از ترکیب افراد مذکر و مؤنث صورت می پذیرد.

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *