خانه / اسلايد / واجبات نیز بخاطر ایمان است

واجبات نیز بخاطر ایمان است

واجبات نیز بخاطر ایمان است
واجبات الهی هم برای پیدایش و زیادی ایمان است ؛ نمازهای پنجگانه شبانه روز، حج بیت الله الحرام، روزه ، اینها مقدمه ایمان است . این که قصد قربت لازم است یعنی متوجه باشد برای تقرب بحق ، نزدیک شدن به کسی که او را آفریده است تا اینکه از این جزئیات بکلی برسد ، یک کلی در هستی او پیدا گردد و آن ایمان است .
قرآن میفرماید «اقم الصلاه لذکری» مقصود یاد خداست در دل انسان نوری روشن گردد که خاموش شدنی نیست این حرکات بدنی بالاخره از بین رفتنی است .
این حرکات باید نتیجه اش امر ثابت کلی در هستی انسان باشد که هیچوقت در هیچ عالمی از بین رفتنی نباشد ، تا انسان روی زمین است بعد زیر زمین ، ولی ایمان امر قلبی است ، نور الهی است پیدایش و زیادتی آن ببرکت همین عبادت است.
کسی در شکم مادر ایمان نصیبش نمیشود ، و ایمان هم چنین نیست که یکباره نصیب کسی گردد بلکه بتدریج در روزه که پروردگار در عالم یکماه رمضان واجب فرموده شخص باین عنوان تشبیه پیدا می کند بملائکه . میفرماید: روزه واجب گردید تا ملکه تقوای نصیب گردد پرهیز و خوف از حق با همین تمرین روزانه پس از چند سالی در هستی و وجود خود نور ایمان را حس می کند و این نور چه آثار و ملکات فاضله ای که دارد.
اللهم اسئلک ایماناً تباشر به قلبی» خدایا ایمانی ده که همیشه در قلبم جایگزین گردد و دلم با زبانم یکی باشد .
و حضرت در ادامه خطبه می فرماید:
و اَشهَدُ اَنَّ اَبیِ محمداً عبدُهُ و رسُوُلُهُ ،
شهادت دادن بمعنای تصدیق قلبی یا شهود آن واقعیت است که گوینده آن را بیان می کند و هر کسی می تواند به درک خود شهادت دهد حداقل شهادت این است که ایشان را در این مقام الهی و آسمانی قبول دارد، ولی اگر مقداری به آن حضرت و مقام رسالت، آگاهی بیشتری پیدا کند، به شهادت خود مؤمن می گردد.
و شهادت حضرت زهراء(س) یک شهود عینی و یقینی و بی نظیریست که فقط به خاندان معصوم پیامبر اختصاص می یابد، چنانکه در روز بعثت حضرت علی(ع) فرمود: «من عطر و بوی نبوت را استشمام می کنم».


دوم: اینکه در اظهار شهادت، مقام بندگی بر رسالت مقدم شده است چون پیامبر(ص) اول عبد و بنده کامل خدا گردید، بعد از آن به مقام رسالت و نبوت و هر مقام آسمانی دیگر، نائل شده است و این بهترین معیار برای شناخت ارزشهای معنوی در هر عصر می باشد تا خردمندان بهتر بتوانند رمز شایستگان مقام امامت و خلافت را بدینوسیله به خوبی شناسائی کنند .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *