خانه / اسلايد / تفسیر سوره لقمان

تفسیر سوره لقمان

تفسیر سوره لقمان

مقدمه
بنام خداوند جان آفرین خدایی که رحمن و رحیم است که با ذکر نامش دلها آرام می گیرد و در کتابش راه هدایت و چگونه زیستن را در تمام شؤون زندگی، برای سعادت دنیا و آخرت بندگان بیان فرموده .
این کتاب از سلسله درسهای تفسیر تربیتی و عرفانی است که در ماه مبارک رمضان (۱۴۲۰بصورت حلقات در ۲۷ جلسه روزانه برگزار میشد و اکنون در اختیار فرزندان عزیز قرار می گیرد که امیدوارم مورد قبول حق تعالی و توجه ائمه اطهار ، سیّما حجة بن الحسن (عج) و استفاده عموم قرار گیرد.
این مجموعه تفسیر تربیتی ، حدوداً ده جلد می باشند که عبارتند از:
« تفسیر تربیتی و عرفانی : ۱٫ـ سوره حمد ، ۲ـ سوره واقعه ، ۳ـ سوره یس ، ۴ـ سوره اعلی ، ۵ـ سوره حدید ، ۶ـ سوره انسان ، ۷ـ سوره الرحمن ، ۸ـ سوره یوسف ، ۹ـ سوره شمس ، ۱۰ـ سوره روم ، و ۱۱ـ «سوره لقمان ) ، کتاب حاضر و این تفاسیر برنامه هایی بوده اند در هر سال ماه مبارک رمضان در ۲۷ یا ۳۰ جلسه برگزار می شد .
حال این مجموعه ها آماده هستند فقط نیاز به ویرایش دارند که از خدای متعال عاجزانه طلب توفیق دارم که موفق به تکمیل و چاپ آنها شوم تا شاید صدقه جاریه ای باشند برای روزی که «لا ینفع مال و لا بنون»
البته هنوز تفاسیر زیادی از بعضی سوره های دیگر هستند که بعنوان درسهای تربیتی برگزار شده ، ولی هنوز آماده نیستند.
من این تفاسیر تربیتی را بزبان ساده برای همه جوانان مفید می دانم ، و نیز برای کسانی که جلسات هفتگی یا ارشادی دارد نیز مفید است
امیدوارم که مورد استفاده عموم قرار گیرد .

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *