خانه / اسلايد / سستی ایمان سبب انحراف:

سستی ایمان سبب انحراف:

سستی ایمان سبب انحراف:
توجه کنید این اشعار از ،« از سستی ایمان و عدم عقیده راسخ و صحیح حکایت میکند.» خلاصه اشعار (می گویند بهشتی هست، جهنمی و عذاب و آتشی هست. اگر راست باشد! یعنی اطمینان ندارد و در بهشت و جهنم وعذاب وثواب وقیامت شک دارد. لذا میگوید: وعده عذاب برای قتل حسین نسیه است (حالا کو تا قیامت) اما ملک ری دولتی است که نقد است به زودی به آن می رسم.)
لذا در عصر روز نهم محرم به سپاه خود اعلام می دارد: یا خیل الله ارکبی و بالجنه ابشری. (ای سپاه خدا سوار گردید و بهشت بر شما بشارت باد). به کسانی که برای قتل پسر دختر رسول خدا وپسر خلیفه مسلمانان بسیج می شوند، بشارت بهشت می دهد همان کسیکه پیامبرشان در مورد او فرموده بود.
الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه!!!(حسن و حسین سروران جوانان بهشتند)
و در روز عاشورا عمر بن سعد تیری به کمان گذاشت و به سوی لشکر حسین(ع) پرتاب نمود و گفت: گواهی دهید که من نخستین کسی بودم که تیر را رها کردم، و به دنبال او لشکر تیرها را رها کردند و جنگ شروع شد.
لذا یکی از پیشگوئی های امام علی(ع) تحقق می یابد. روایت شده : ان الامام علی(ع) لقی عمربن سعد ، فقال له کیف یا عمر اذا اقمت مقاما تخیرفیه بین الجنة والنار فتختار النار؟
(امام علی(ع)روزی به عمرسعد می فرماید:چگونه باشی اگر درمقامی قرار گیری که بین بهشت وجهنم مخیر شوی، وجهنم را اختیار کنی؟ )
آری بالاخره ابن سعد نقد را به نسیه نداد ،حسین را کشت برای رسیدن به ملک ری، که آنرا هم بدست نیاورد وخسرالدنیا والاخرة شد.
از خدا میخواهیم که همه ما را به راه راست هدایت کند ،
خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار .

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *