خانه / اسلايد / اتصال عشق به خدا /چرا ما عاشق نشده ایم؟

اتصال عشق به خدا /چرا ما عاشق نشده ایم؟

اتصال عشق به خدا

داستان یوسف(ع) به پایان می رسد، به راستی چه درس های حکمت‌آموزی در این آیات الهی نهفته است. داستان یوسف و زلیخا عشق آن دو نیست، بلکه اتصال عشق آن ها به خدا است. ما نیز باید از این آیات پر حکمت درس بگیریم.

لَقَدْ كَانَ فِي يُوسُفَ وَإِخْوَتِهِ آيَاتٌ لِلسَّائِلِينَ
بى‏ترديد [در داستان] يوسف و برادرانش نشانه‏هايى [از ربوبيّت، رحمت و لطف خدا] براى مردم كنجكاو و اهل تحقیق عبرت و حکمت بسیار است

داستان زندگانی یک عاشق، چه شیرین و عشق او چه زیباست! زلیخا برای رسیدن به یوسف از همه چیز خود گذشت. زلیخا به گونه ای به یوسف عشق می ورزید که خود را با تمام وجود فدای این عشق کرد و برای رسیدن به معشوق از سعادت پادشاهی و ثروت های فراوان و…گذشت.

دوستان را به خود از بهر تو دشمن کردم
هیچ دشمن نکند آن چه که من خود کردم

چرا ما عاشق نشده ایم؟

حال ما که حقایق الهی و زیبایی جمال یوسف فاطمه(ع) را در میان خود و از زبان حق گویان زمان خویش شنیده ایم، چگونه است که عاشق او نشده و خود را(از نظر روحی) به او نرسانده و قرب و نزدیکی با او نیافته ایم.

خداوند مهربان در قرآن تمام راه و روش های رسیدن به مطلوب را به خوبی نمایانده و حتی داستان ها و مثال های بسیار زیبایی نیز آورده است؛ از جمله داستان بسیار پر حکمت و آموزنده یوسف و زلیخا.

به راستی این خدای مهربان چه زیبا بندگانش را دوست دارد و چه مهربانانه آن ها را می خواند! او عشق مجازی زلیخا را که در راه رسیدن به معشوق(یوسف) سختی بسیار کشیده بود، به عشقی حقیقی مبدّل کرد.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *