خانه / اسلايد / پایان ظلمت و طلوع سپیده امید

پایان ظلمت و طلوع سپیده امید

پایان ظلمت و طلوع سپیده امید

تمام مردم مصر و تمام ملائک آسمان ها به استقبال یعقوب و دیدار او با یوسفش آمده بودند.

حال بنگرید وقتی امام عصر(عج) از پس پرده غیبت بیرون آید، جهان چه خواهد شد؟ آن روز ملکوتی کی خواهد رسید و پایان ظلمت و طلوع سپیده امید کدامین لحظه است؟
یک چشم بیش نیست مرا کاش صد هزار
بودی که دیدمی رُخت از صد هزار چشم

کجاست آن که اکمال دین خدا و اتمام نعمت الهی است و در کدام سرزمین غریب سکنی گزیده است؟ همو که وقتی بیاید، رسول خدا(ص)، و امیرالمؤمنین(ع) امام حسن و امام حسین و سایر ائمه(علیهم السلام) و اصحاب بزرگوار آن حضرت همه رجعت می کنند.
آن روز، روز رحمت و بشارت بر مردم جهان است. روز سرفرازی اسلام و خفّت استکبار. روزی که عقل مردم کامل می شود و فطرتشان بیدار. روزی که هدیه اهل بیت(ع) به مردم جهان کامل کردن بیست و هفت حرف علم می باشد.

در آن روز ثقل اصغر(اهل بیت (ع)) و ثقل اکبر(قرآن) در میان مردم خواهند بود و همه مردم از این منابع سرشار نور و معرفت الهی بهره خواهند برد و همه آحاد بشر و جن و ملک همانند پاره های پراکنده ابر با نیروی جاذبه ولایت ائمه اطهار(ع) به طرف مصدر ولایت در یک جا جمع می شوند.

امام صادق(ع) فرمود:
یجتمعون و الله فی ساعة واحدة قزع کقزع الخریف
سوگند به خدای عزوجل که مردم در یک ساعت(آن واحد) همانند تجمع ابرهای پراکنده جهت تشکیل باران که بیش تر در بهار انجام می شود، در یک محل جمع می شوند
امامان عزیز و بزرگوار چون آهن ربایی که براده های آهن را به خود جذب می کند، مردم و جنیان و ملائک و…را مجذوب خود می نمایند.

امام رضا(ع) فرمود:
و ذالک والله أن لو قام قائمنا یجمع الله الیه جمیع شیعتنا من جمیع البلدان
به خدا سوگند هرگاه قائم ما آل محمّد(ص) قیام نماید، خداوند باری تعالی تمام شیعیان را از اقصی نقاط جهان(شهرها و روستاها) پروانه وار به گرد شمع وجودش جمع می گرداند
آری آن روز، روزی است که وعده الهی تحقق می یابد.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، وعده داده است كه حتماً آنان را در زمين جانشين [ديگران] كند، همان گونه كه پيشينيان آنان را جانشين [ديگران] كرد، و قطعاً دينشان را كه براى آنان پسنديده به سودشان استوار نمايد، و يقيناً بيمشان را تبديل به امنيت كند، [تا جايى كه] فقط مرا بپرستند [و] هيچ چيزى را شريك من نگيرند. و آنان كه پس از اين نعمت هاى ويژه ناسپاسى ورزند [در حقيقت] بدكار و نافرمان‏اند

آری! در زمان شکوفایی گل نرگس(ع) شیعیان و منتظران مشتاقانه و بی صبرانه منتظرند که او را ملاقات کنند. در آن زمان تمامی موجودات حتی ملائکه، انبیا و ائمه معصومین(ع) همه و همه منتظرند. می خواهند ببینند که چگونه خدا عدالتش را در زمین به وسیله آن ها برقرار می سازد. زمین و آسمان نیز منتظر چنین روزی است، چنان که قرن هاست انتظار با شکوهش را در دل می پرورانند.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *