خانه / اسلايد / سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و روز دختر گرامی باد

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و روز دختر گرامی باد

🌺سالروز ولادت با سعادت دختر با فضیلت حضرت امام کاظم (ع)، حضرت فاطمه معصومه (ع) و روز دختر را به همه پیروان مکتب اهل بیت (ع) تبریک عرض میکنیم.

🌺از نظر اسلام، زن و مرد در رسیدن به مقامات والای معنوی ورسیدن به قرب و نزدیکی به حضرت حق فرقی ندارند و هر دو می توانند به بالاترین جایگاه معنوی و قله های کمال و سعادت نائل گردند.

🌺وجود زنان بسیار با فضیلت مثل حضرت خدیجه (ع) و حضرت فاطمه زهرا (ع) و… همچنین دختران با عظمت مثل حضرت معصومه (ع) در تاریخ اسلام، گویای این امر است.

🌺حضرت معصومه (ع) یکی از دخترانی است که به جایگاه بالای معنوی رسید و در این جهت از بسیاری از مردها جلو افتاد. حضرت معصومه (ع) دختر کم نظیر بود و از جایگاه بلند و والای معنوی برخوردار بود و مورد احترام ویژه امامان معصوم (ع) قرار داشت.

🌺آیت الله سید نصر الله مستنبط از کتاب «کشف اللئالی » نقل فرموده که روزی عده ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسشهایی داشتند که می خواستند از محضر امام کاظم (ع) بپرسند. امام کاظم (ع) درسفر بودند، پرسشهای خود را نوشته به خانواده امام کاظم (ع) تقدیم نمودند.

🌺چون عزم سفر کردند برای پاسخ پرسشهای خود به منزل امام(ع) شرفیاب شدند، امام کاظم(ع) مراجعت نفرموده بود و آنها امکان توقف نداشتند، از این رو حضرت معصومه(س) پاسخ آن پرسشهارا نوشتند و به آنها تسلیم نمودند، آنها با مسرت فراوان ازمدینه منوره خارج شدند، در بیرون مدینه با امام کاظم(ع) مصادف شدند و داستان خود را برای آن حضرت شرح دادند.


🌺هنگامی که امام(ع) پرسشهای آنان و پاسخهای حضرت معصومه(س) راملاحظه کردند، سه بار فرمودند: «فداها ابوها» «پدرش به قربانش باد.»

🌺این داستان از مقام بسیار والا و دانش بسیار گسترده آن حضرت حکایت می کند.

🌺امید است که همه دختران مسلمان حضرت معصومه (ع) را الگوی خویش قرار دهند و همواره معصومه گونه در مسیر حق قدم بردارند و بنده حقیقی و مخلص خداوند منان باشند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

همچنین ببینید

چیستی زهد

چیستی زهد زهد که در فارسی از آن به ساده زیستی تعبیر می کنیم، چنان …

شرح مناجات شعبانیه 

عناوین اصلی شرح مناجات عبارتنداز: اجابت دعا، ابتدای دعا به صلوات ، صلوات بر پیامبر …

مناجات شعبانیه 

مناجات شعبانیه    تاکید بر خواندن مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *