خانه / اسلايد / یکی از افتخارات بزرگ برای انسان مؤمن این است که از یاران حقیقی منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد

یکی از افتخارات بزرگ برای انسان مؤمن این است که از یاران حقیقی منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد

💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐
💐🍃یکی از افتخارات بزرگ برای انسان مؤمن این است که از یاران حقیقی منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد. در دعای عهد میخوانیم: “اللّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ”
خدایا مرا، از یاران و مددکاران او (حضرت مهدی (عج)) قرار ده.
💐🍃یاران حقیقی حضرت مهدی (عج) ویژگیهای دارند که اگر ما آن ویژگیها را داشته باشیم قطعاً از یاران حقیقی امام زمان (عج) خواهیم بود. یکی از ویژگیهای مهم یاران حقیقی امام زمان (عج) این است که آنان انصار الله و یاوران خداوند هستند و همواره خداوند و دین خدا را یاری می کنند و همیشه در مسیر الهی گام بر می دارند.
💐🍃یار حقیقی امام زمان (عج) کسی است که انصار خدا است و امام زمان (عج) را در رسیدن به اهدافش و تبلیغ ارزشهای دینی و هدایت دیگران به سمت مسیر سعادت حقیقی و صراط مستقیم و ساختن افراد و جامعه یاری می رسانند.
💐🍃قرآن کریم از زبان حضرت عیسی (ع) نقل می کند که به پیروان خود “گفت: كيانند ياران من (در حركت) به سوى خدا؟ حواريّون (كه شاگردان مخصوص او بودند) گفتند: ما ياوران خدا هستيم كه به خداوند ايمان آورده ‏ايم، و تو (اى عيسى!) گواهى ده كه ما تسليم (خدا) هستيم.” (سوره آل عمران، آیه ۵۲)
💐🍃از آیه فوق استفاده می شود که یاوران خدا دو نشانه مهم دارند که عبارتند از: ایمان راستین و تسلیم محض دستورات الهی. اگر کسی از ایمان راستین برخوردار باشد و تسلیم محض دستورات الهی باشد و دستور خداوند را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد از یاوران خدا خواهد بود و کسی که از یاوران خدا باشد حتماً از یاران حقیقی امام زمان (عج) نیز خواهد بود.
💐🍃در آیه دیگر خداوند متذکر شده است که مؤمنان راستین باید یاوران خدا باشند همچنان که حواریون حضرت عیسی (ع) یاوران خدا بودند. قرآن کریم در این زمینه می فرماید: “اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! ياوران خدا باشيد همان‏گونه كه عيسى بن مريم به حواريون گفت: «چه كسانى در راه خدا ياوران من هستند؟!» حواريون گفتند: «ما ياوران خدائيم».” (سوره صف، آیه۱۴)
💐🍃بنابراین، همانگونه که حواریون با ایمان راستین و تسلیم محض خداوند یاوران خدا بودند و دین خدا را یاری می کردند و در مسیر هدایت دیگران تلاش می نمودند به همین جهت از یاران حقیقی حضرت عیسی (ع) محسوب می شدند، ما نیز اگر بخواهیم از یاران حقیقی امام زمان (عج) باشیم باید از یاوران خدا باشیم یعنی دین خدا را یاری کنیم و هم خودمان در مسیر الهی حرکت کنیم و هم هادی دیگران به دین الهی و مسیر حق باشیم.
💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐

همچنین ببینید

قرآن نور و هدایت است

?قرآن نور و هدایت است خداوند در وصف کلام خود می فرماید: ✨✨يَهْدِي بِهِ اللَّهُ …

ترک دنیا طلبی مذموم

┄═﷽═┄ ✅ ترک دنیا طلبی مذموم   🗞امام صادق (علیه‌السلام) به عنوان بصری می‌فرماید: «وَ …

مواضیع قرآن :

مواضیع قرآن : 🍀 یکی از مسائل مهمی که در قرآن بدان پرداخته است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *