خانه / اسلايد / برنامه اولولالباب در بهشت/انسان منزوی نیست

برنامه اولولالباب در بهشت/انسان منزوی نیست

برنامه اولولالباب در بهشت

در سوره رعد می خوانیم:
«وَالَّذِینَ صَبَرُواْ ابْتِغَاء وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلاَنِیَةً وَیَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیِّئَةَ أُوْلَئِکَ لَهُمْ عُقْبَی الدَّارِ *‌ جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ وَالمَلاَئِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِم مِّن کُلِّ بَابٍ * سَلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدَّارِ » (رعد/۲۲-۲۴)
آنهائی که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند. و آنها که به خاطر ذات (پاک) پروردگارشان شکیبائی (صبر) می کنند و نماز را بر پا می دارند. و از آنچه به آنها روزی داده ایم در پنهان و آشکار انفاق می کنند. و با حسنات سیئات را از میان می برند، پایان نیک و سرای دیگر از آن آنهاست.
و باغهای جاودانی بهشت که وارد آن می شوند و همچنین پدران و همسران و فرزندان صالح آنها، و فرشتگان از هر دری بر آنان وارد می گردند، و به آنها می گویند: سلام بر شما به خاطر صبر و استقامتتان چه پایان خوب این سرا نصیبتان شد،‌ عاقبت به خیر شدید.

انسان منزوی نیست

البته در این سوره صفات دیگری برای آنها بیان شده از جمله: کسانی که پیوند را رعایت کنند. « وَالَّذِینَ یَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن یُوصَلَ » (رعد/۲۱).

انسان مؤمن باید ارتباطی، با خدا، پیامبران،‌ ائمه، دوست، همسایه، برادران دینی،‌ خویشاوندان،‌ همنوعان، و ارتباطی نیز با خود داشته باشد.
به دستور آیه فوق باید همه این رابطه ها، و پیوندها را محترم شمرد. حق همه را ادا کرده،‌ و کاری که منجر به قطع یکی از این پیوندها می شوند انجام نداد.
انسان موجودی منزوی نیست، بلکه باید با خدا و خلق خدا ارتباط و پیوند داشته باشد :.
۱ – پیوند با خدا ۲ پیوند با پیامبران و اولیاء الله و ائمه اطهار ۳ – پیوند با جامعه ۴ – پیوند با خود، یعنی انسان مأمور به حفظ منافع خود و ترقی و تکامل آن است.
آری انسان مؤمن الهی دارای این صفاتند:
« یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ » ، « وَیَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَیَخَافُونَ سُوءَ الحِسَابِ »، از پروردگارشان خشیت دارند و از بدی حساب در دادگاه قیامت می ترسند.

« فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ »
کدامین نعمت از نعمتهای پروردگارتان را انکار می کنید.

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *