خانه / اسلايد / ولادت باسعادت یازدهمین پیشوای شیعیان مبارک باد

ولادت باسعادت یازدهمین پیشوای شیعیان مبارک باد

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

🌺ولادت باسعادت یازدهمین پیشوای شیعیان حضرت امام حسن عسکری (ع) را به محضر فرزندش حضرت ولی عصر (عج) و تمامی دوستداران اهل بیت (ع) تبریک عرض می کنیم.

🌺امام حسن عسکری (ع) در مدینه متولد شد اما آنحضرت در سنین کودکی بخاطر اینکه متوکل عباسی پدر بزرگوارش یعنی امام هادی (ع) را به شهر سامراء منتقل نمود آن حضرت از کودکی در سامرا بودند.

🌺در این جا یکی داستان های زیبایی که در کودکی امام حسن عسکری (ع) اتفاق افتاده و بیانگر عظمت آن بزرگوار است ذکر می کنیم.

🌺روزی شخصی امام حسن عسکری (ع) را در آن هنگام که کودک بود مشاهده کرد که در کنار عده ای از کودکان که بازی می‏ کردند ایستاده است و گریه می‏ کند.

🌺او پنداشت که امام بخاطر نداشتن بازیچه ای که در دست کودکان دیگر است می گرید، از این رو نزد حضرت رفت و گفت: «ناراحت نباش، ای پسر رسول خدا! من برایت یک اسباب بازی می ‏خرم!»

آن حضرت ناراحت شده و گفت: ما را برای بازی نیافریده اند.

🌺 آن مرد حیرت کرد و گفت: پس برای چه آفریده اند؟ فرمود: برای دانش و عبادت (خدا). مرد با تعجب پرسید: از کجا این را می گویی؟

🌺امام فرمود: «زیرا خداوند فرموده: «آیا گمان می‏ کنید که شما را بیهوده (و برای بازی) آفریده ایم و شما به ما بازگشت نمی کنید؟» آن مرد گفت: «با آنکه کودک هستی و گناهی بر تو نیست چرا اینگونه منقلب هستی و از خدا می‌ترسی؟»

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

🌺حضرت فرمود: مادرم را دیدم که می خواست با چند قطعه هیزم ضخیم آتشی بر پا کند. پس برای روشن کردن آن هیزم های بزرگ، هیزمهای کوچکی را روشن کرد گریه من از این جهت است که مبادا ما جزئی از آن هیزم های ریز و کوچک دوزخیان قرار گیریم!»

(احقاق الحق و ازهاق الباطل، ج‏۲۹، ص۶۵)

🌺داستان فوق بیانگر برخورداری امام حسن عسکری (ع) از علم الهی و درک عمیق دینی و تقوا و خداترسی حتی در سن کودکی می باشد که نشان دهنده عظمت آن امام بزرگوار است.

🌺این داستان درسی است برای همه انسانها که همواره هدف از خلقت خویش را مد نظر قرار دهند و در مسیر الهی حرکت کنند و خدا را ناظر بر اعمال خویش بدانند و از عذاب الهی بترسند و مرتکب گناه و معصیت نشوند.

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

🌸ساقيا فصل ساغري آمد

🍀شيعيان وقت سروري آمد

🌸آدمي بر خودت تفخّر كن

💖عاشقان شاهِ دلبري آمد

💚يك حسن از تبارِ ثارالله

✨نور چشمِ پيمبري آمد

🌸میلاد یازدهمین حجت خداوند

🍀پیام آور آیینه و روشنی،

🌸بر شما و همه رهروان صدیقش مبارک باد🌸🎊🌸

آیت_الله_جوادی_آملی

🔸سفارش تقوا از يازدهمين امام همام امام حسن عسكري (سلام الله عليه) اين است كه «أورع الناس من وقف عند الشبهة وأعبد الناس من أقام علي الفرائض وأزهد الناس من ترك الحرام وأشد الناس اجتهاداً من ترك الذنوب»؛ پرهيزگارترين مردم كسي است كه وارد كار مُشتَبه، سخن مُشتَبه و عقايد مُشتَبه نشود؛ مطلبي كه مبرهَن نيست آن را نپذيرد تا ورع فكري داشته باشد…

همچنین ببینید

ابعاد وجودی انسان

ابعاد وجودی انسان : عرفا ابعاد وجودی انسان را «طبع و نفس و قلب و …

بهره برداری از قرآن : 

?بهره برداری از قرآن : انسان دارای سه بُعد و مرتبه است : 🌟اعضای ظاهری(جوارح) …

اولین چیزی که باید در قرائت قرآن به آن توجه کرد

?اولین چیزی که باید در قرائت قرآن به آن توجه کرد 💡 اینکه قرآن نامۀ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *