خانه / اسلايد / داستانی کوتاه و آموزنده

داستانی کوتاه و آموزنده

✅گویند مردی وارد مسجدی شد تا کمی استراحت کند. کفش‌هایش را گذاشت زیر سرش و خوابید. طولی نکشید که دو نفر وارد مسجد شدند. یکی از آن دو نفر گفت: طلاها را بگذاریم پشت منبر… آن یکی گفت: نه ! گویا آن مرد نخوابیده و وقتی ما برویم طلاها را بر میدارد.

✅گفتند: امتحانش میکنیم کفش‌هایش را از زیر سرش برمیداریم اگر بیدار باشد معلوم میشود. مرد که حرفای آن‌ها را شنیده بود خودش را بخواب زد. آن دو، کفش‌هایش را برداشتند و مرد هیچ واکنشی نشان نداد. گفتند پس حتما خواب است طلاها را بگذاریم پشت منبر…

✅بعد از رفتن آن دو فرد، مرد خوش باور بلند شد و رفت که جعبه طلای آن دو را بردارد اما اثری از طلا نبود و متوجه شد که همه این حرفا برای این بوده که در عین بیداری کفش‌هایش را بدزدند…!

✅آری؛ مراقب دزدها باشیم تا سرمایه های مادی و معنوی ما را به سرقت نبرند. دزدهای زیادی وجود دارند که تلاش می کنند سرمایه های اصلی ما را یعنی ایمان و اعمال نیک ما را که بمراتب مهمتر از سرمایه های مادی است سرقت کنند و از بین ببرند و اگر ما در خواب غفلت باشیم سرمایه های معنوی ما را خواهند دزدید.

✅ممکن است شیطان و شیطان صفتان از جایی که باورمان نمی شود ما را فریب دهند و از مسیر حق دور کنند. دامهای شیطان و پیروانش برای افراد، مختلف است و دامی که برای گهنکاران پهن می کنند با دامی که برای مؤمنین پهن می کنند متفاوت است. خیال نکنیم که ما چون مؤمن هستیم شیطان نمی تواند ما را فریب دهد زیرا شیطان کارش را ماهرانه انجام میدهد و ممکن است از طریق دینداری ما را فریب دهد.

✅مثلاً شیطان ممکن است انسان مؤمن را وسوسه کند که عبادتش را در حضور مردم خاشعانه انجام دهد تا مردم او را تحسین کنند و یا موقع کمک به دیگران او را وسوسه میکند که بعد از کمک منت گذاری نماید، یا انسان را بخاطر عبادتش دچار غرور و تکبر می کند و…

✅قرآن کریم می فرماید: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! گام‏هاى شيطان را پيروى نكنيد و هر كس پيرو گام‏هاى شيطان شود پس به درستى كه او به فحشا و منكر فرمان مى‏دهد.

(سوره نور، آیه ۲۱)

✅از آیه فوق استفاده می شود که شیطان برای انحراف انسان و به سرقت بردن ایمان و اعمال نیک آنان از روش های گوناگون و از گامهای مختلف بهره گیری می کند و اگر انسان مراقب نباشد گرفتار گام ها و دامهای شیطان می گردد و از مسیر حق منحرف خواهد شد.

✅✅✅✅✅✅

همچنین ببینید

ابعاد وجودی انسان

ابعاد وجودی انسان : عرفا ابعاد وجودی انسان را «طبع و نفس و قلب و …

بهره برداری از قرآن : 

?بهره برداری از قرآن : انسان دارای سه بُعد و مرتبه است : 🌟اعضای ظاهری(جوارح) …

اولین چیزی که باید در قرائت قرآن به آن توجه کرد

?اولین چیزی که باید در قرائت قرآن به آن توجه کرد 💡 اینکه قرآن نامۀ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *