خانه / اسلايد / یکی از چیزهایی که مانع استجابت دعا است

یکی از چیزهایی که مانع استجابت دعا است

🌹🌿🌹🌿🌹

🌿🌹🌿

🌹

🌹یکی از چیزهایی که مانع استجابت دعا است اذیت و نافرمانی پدر و مادر است. نافرمانی پدر و مادر و اذیت آنها و بی توجهی به آنان سبب می شود که دعای انسان مستجاب نگردد.

🌹امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید: الذُّنُوبُ الَّتِي تَرُدُّ الدُّعَاءَ وَ تُظْلِمُ الْهَوَاءَ عُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ.

گناهانی که دعا را رد می‌کنند و فضا را تاریک می‌گردانند، نافرمانی از پدر و مادر و آزردن آنها است.

(کافی، ج۲، ص۴۴۸)

🌹نیکی به پدر و مادر و اطاعت از آنان مورد تأکید فراوان متون دینی اسلام قرار گرفته است و آثار و برکات دینوی و اخروی فراوانی دارد.

🌹 نیکی به والدین آنقدر مهم است که خداوند بعد از توحید که مهمترین اصول دین و برترین ارزشهای دینی است سفارش به نیکی به والدین را ذکر نموده است.

🌹قرآن کریم در این زمینه می فرماید: وَ قَضى‏ رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ كِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً كَرِيماً.

🌹پروردگارت مقرّر داشت كه جز او را نپرستيد و به پدر و مادر نيكى كنيد. اگر يكى از آن دو يا هر دو نزد تو به پيرى رسيدند، به آنان «اف» مگو و آنان را از خود مران و با آنان سنجيده و بزرگوارانه سخن بگو.

(سوره اسراء، آیه ۲۳)

🌹از آیه فوق استفاده می شود که انسان حق ندارد کوچکترین بی احترامی نسبت به والدین خویش نماید و حق ندارد کوچکترین اذیت حتی به اندازه اخم کردن را نسبت به آنان روا دارد بلکه باید با آنها با نیکی و مهربانی رفتار نماید.

🌹اگر کسی به والدین خویش نیکی نماید و والدین وی از او راضی باشند مورد توجه ویژه خداوند قرار خواهد گرفت و دعای وی مستجاب خواهد شد.

🌹

🌿🌹🌿

🌹🌿🌹🌿🌹

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *