خانه / اسلايد / داستان عارف سخنور

داستان عارف سخنور

💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐

💐عارف سخنوری، با یک قاری قرآن در مجلسی وارد شدند. قاری قرآن شروع به تعریف از اخلاق و علم، دوست سخنورش کرد و همگان مشتاق شنیدن سخنان مرد سخنور بودند.

💐در جلسه، قرآن تلاوت می کردند. به سخنور قرآن دادند تا بخواند، و یک کلمه را اشتباه خواند و مصحح بدون رودربایستی و بلند غلط او را گرفت.

💐نوبت تلاوت به قاری قرآن رسید، قاری دو کلمه را جا انداخت و نخواند و بلند مورد ایراد واقع شد. سخنور سخنرانی کرد و مجلس تمام شد.

💐وقتی با دوست قاری اش از مجلس بیرون آمدند، سوال کرد، چرا دو کلمه را به عمد، سقط کردی و انداختی؟ طوری که کسی از تو ایراد گرفت که یک صدم تو هم قرآن وارد نبود؟

💐قاری گفت: تو استاد منی و استاد سخن ، وقتی تو یک غلط خواندی من باید دو غلط می خواندم تا مردم باور کنند این صفحه تلاوتش دشوار بود و وجهه ظاهری تو حفظ شود تا مردم به سخنانی که از تو می خواستند بشنوند، تردید بر علم تو نداشته باشند.

💐 از تو می خواستند مطلبی یاد بگیرند اما من جز صوت خوش چیزی نداشتم به آنها بدهم. سخنور دست دوست قاری اش را بوسید و گفت تو استاد اخلاق منی.

💐 چون وقتی که تو قرآن می خواندی شیطان در دل من نفوذ کرد و آرزو می کردم غلط بخوانی تا آبروی من به من برگردد. چیزی که شیطان در دل من گذاشته بود خداوند در دل تو نهاد.

💐آری؛ متأسفانه بسیاری از مردم سود و منفعت خویش را بر منفعت دیگران مقدم می دارند و تلاش می کنند که منافع دیگران را قربانی منافع خویش نمایند. خداوند چنین افرادی را دوست ندارد.

💐انسان مؤمن باید تلاش کند که همواره خیرخواه دیگران باشد و به دیگران نفع برساند و جلو ایجاد مشکل برای دیگران را بگیرد.

💐 اگر در مواردی امر دائر شود بین منفعت او و دیگران بهتر است که از منفعت خود بخاطر منافع دیگران صرف نظر کند. در این صورت است که انسان، مؤمن راستین و نیکوکار حقیقی محسوب خواهد شد که خداوند او را دوست دارد.

💐قرآن کریم در این زمینه می فرماید: وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِين.

و نيكى كنيد كه خداوند نيكوكاران را دوست میدارد.

(سوره بقره، آیه ۱۹۵)

💐از آیه فوق استفاده می شود که کسی که به دنبال خیر رساندن به دیگران باشد و دیگران را کمک و یاری نماید و به دیگران نیکی کند خداوند او را دوست دارد.

💐کسی که خداوند او را دوست داشته باشد مورد توجه ویژه خداوند قرار خواهد گرفت و از مقربین درگاه الهی خواهد بود و لذا چنین فردی سعادتمند و خوشبخت حقیقی خواهد بود.

💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *