خانه / اسلايد / روز قیامت روز حسابرسی انسان هاست

روز قیامت روز حسابرسی انسان هاست

🌷🌿🌷🌿🌷

🌿🌷🌿🌷

🌷🌿

🌷🌿روز قیامت روز حسابرسی انسان هاست و همه انسانها در #روز_قیامت مورد حسابرسی قرار می گیرند. از آنجا که حسابرسی انسان ها در روز قیامت به دست خداوند است و #خداوند نیز از همه امور و اعمال انسان ها آگاهی کامل دارد لذا حسابرسی دقیق خواهد بود.

🌷🌿قرآن کریم می فرماید: اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسابُهُمْ وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُون.

حساب مردم به آنها نزديك شده اما آنها در غفلتند و روى‏گردانند!

(سوره انبیاء، آیه ۱)

🌷🌿پرسش: آیا حسابرسی افراد در قیامت سخت است؟

پاسخ: حسابرسی در قیامت برای افراد، متفاوت است و برای برخی افراد حسابرسی بسیار سهل و آسان است اما برای برخی دیگر حسابرسی سخت و دشوار است. اگر کسی در دنیا خداپسندانه زندگی کند و در مسیر الهی گام بردارد حسابرسی وی در روز قیامت آسان و راحت خواهد بود اما کسی که در این دنیا غرق در گناه و معصیت باشد و به #دستورات_الهی عمل نکند و مسیر شیطانی و انحراف را در پیش گیرد قطعاً حسابش سخت و دشوار خواهد بود.

🌷🌿قرآن کریم در این زمینه می فرماید: فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ، فَسَوْفَ يُحاسَبُ حِساباً يَسِيراً، وَ يَنْقَلِبُ إِلى‏ أَهْلِهِ مَسْرُورا. وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ وَراءَ ظَهْرِهِ، فَسَوْفَ يَدْعُوا ثُبُوراً.

پس كسى كه نامه اعمالش به دست راستش داده شود، بزودى حساب آسانى براى او مى‏شود، و خوشحال به اهل و خانواده‏ اش باز مى‏گردد. و امّا كسى كه نامه اعمالش به پشت سرش داده شود، بزودى فرياد مى‏زند واى بر من كه هلاك شدم.

(سوره انشقاق، آیات ۱۱-۷)

🌷🌿آیات فوق بیانگر آنست که کسانی که در دنیا در مسیر الهی گام بر داشته اند و به وظایف بندگی خویش بدرستی عمل نموده اند و نامه اعمال آنان مملو از اعمال حسنه و نیک است از حساب بسیار سهل و آسانی در قیامت برخوردار خواهند بود.

اما کسانی که در دنیا در مسیر شیطانی حرکت کرده اند و نامه های اعمال شان پر از گناه و معصیت است حساب سختی خواهند داشت و نتایج بسیار بد اعمال زشت خویش را دریافت خواهند کرد.

🌷🌿خداوند در آیه دیگر در این زمینه می فرماید: وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِشِمالِهِ فَيَقُولُ يا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتابِيَهْ، وَ لَمْ أَدْرِ ما حِسابِيَهْ، يا لَيْتَها كانَتِ الْقاضِيَةَ.

اما كسى كه #نامه_اعمال او به دست چپش داده شده مى‏گويد: اى كاش هرگز نامه اعمالم به من داده نمى‏شد. و نمى‏دانستم حساب من چيست؟ اى كاش مرگم فرا مى‏رسيد.

(سوره حاقه، آیات ۲۷-۲۵)

🌷🌿بنابراین، حساب و کتاب در روز قیامت برای کفار و گنهکار سخت و دشوار خواهد بود و آنان باید پاسخگوی تمام اعمال زشت و گناهان خویش باشند. مراقب اعمال مان باشیم تا روز قیامت از دیدن نامه اعمال خویش شرمنده نباشیم.

🌷🌿

🌿🌷🌿🌷

🌷🌿🌷🌿🌷

همچنین ببینید

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست 

روزه تسلط بر نفس و قرب الهیست « روزه پرهیزکاری و قرب الهی است برای …

گناهکار در قفس است

گناهکار در قفس است بزرگی می گفت: گناهانتان شما را در قفس حبس کرده، استغفار …

با توبه اماده ضیافه الله شویم

با توبه اماده ضیافه الله شویم از جمله استعدادت و آمادگی ها برای حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *