خانه / اسلايد / ولادت باسعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع)

ولادت باسعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع)

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

 

🌺ولادت باسعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع) را به همه پیروان اهل بیت (ع) تبریک عرض می کنم.

🌺امام جواد (ع) در دهم رجب سال ۱۹۵هجري در مدينه متولد شد. پدر بزرگوار آنحضرت امام رضا ع و مادر گرامي اش سبيكه يا خيزران است كه اين دو نام در تاريخ زندگي آن حضرت ثبت است.

🌺امام جواد (ع) در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری در سن بیست و پنج سالگی به دستور معتصم عباسی توسط ام الفضل مسموم شد و به شهادت رسید. قبر مطهر آنحضرت در کاظمین می باشد.

🌺امام محمد تقي (ع ) هنگام وفات پدر ۸ ساله بود. پس از شهادت جانگداز حضرت رضا (ع) در اواخر ماه صفر سال ۲۰۳ه مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (ع ) انتقال يافت.

🌺مأمون خليفه عباسي كه همچون ساير خلفاي بني عباس از پيشرفت معنوي و نفوذ باطني امامان معصوم و گسترش فضايل آنها در بين مردم هراس داشت، سعي كرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خويش قرار دهد.

🌺به همین علت، مأمون نخستين كاري كه كرد، دختر خويش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد (ع ) درآورد، تا مراقب دايمي و از درون خانه، بر امام گمارده باشد. رنجهاي دايمي كه امام جواد (ع ) از ناحيه اين مأمور خانگي برده است، در تاريخ معروف است.

 

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

 

🌺از روشهايي كه مأمون در مورد حضرت رضا (ع ) به كار مي بست، تشكيل مجالس بحث و مناظره بود. مأمون و بعد از وی معتصم عباسي مي خواستند از اين راه – به گمان باطل خود – امام (ع ) را در تنگنا قرار دهند.

🌺در مورد حضرت جواد (ع ) نيز چنين روشي را به كار بستند. به خصوص كه در آغاز امامت هنوز سني از عمر امام جواد (ع ) نگذشته بود. مأمون نمي دانست كه مقام ولايت و امامت كه موهبتی است الهي، بستگي به كمي و زيادي سالهاي عمر ندارد.

🌺باري، حضرت جواد (ع ) با عمر كوتاه خود كه همچون نوگل بهاران زودگذر بود، و در دوره اي كه فرقه هاي مختلف اسلامي و غير اسلامي در ميدان رشد و نمو يافته بودند و دانشمندان بزرگي در اين دوران، زندگي مي كردند و علوم و فنون ساير ملتها پيشرفت نموده و كتابهاي زيادي به زبان عربي ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود،

🌺با كمي سن وارد بحثهاي علمي گرديد و با سرمايه خدايي امامت كه از سرچشمه ولايت مطلقه و الهام رباني مايه گرفته بود، احكام اسلامي را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش داد و به تعليم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسياري پاسخ گفت و در تمامی مناظرات علمی رقبای خویش را مغلوب نمود.

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

🌺 ✍🏻حضرت امام جواد علیه السلام فرمودند:هرکس در کاری حضور داشته باشد ولی آن را ناپسند دارد مانند کسی است که در آن کار حضور نداشته است و هرکس در کاری حضور نداشته باشد ولی به آن کار رضایت دهد مانند کسی است که خود در آن کار حضور و شرکت نموده است.

✍🏻حضرت امام جواد علیه السلام فرمودند:هرکس به گوینده ای گوش سپارد در حقیقت او را پرستیده،اگر آن گوینده از خدا گوید پس خدا را پرستیده و اگر از شیطان گوید پس شیطان را پرستیده است.

✍🏻حضرت امام جواد علیه السلام فرمودند: تأخیر در توبه خود را فریب دادن است و امروز و فردا کردن زیاد باعث سرگردانی است و پیامد عذر تراشی برای خدا هلاکت است و پافشاری بر گناه در اثر آسوده خاطر بودن از مکر خداست«و از مکر خدا آسوده خاطر نباشد مگر کسانی که زیانکارند»(سوره اعراف،آیه۹۹). حضرت امام جواد علیه السلام فرمودند:اظهار چیزی قبل از آنکه محکم و قطعی گردد باعث تباهی آن است.

✍🏻حضرت امام جواد علیه السلام فرمودند: مؤمن به سه خصلت محتاج است:توفیق از جانب خدا،واعظی از درون خود و پذیرش نصیحت از هرکس که او را نصیحت نماید. 💐🌺🌸🌹💐🌺🌸🌹

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *