خانه / اسلايد / چه ارتباطی بین هدف خلقت و موضوع مهدویت، وجود دارد ؟

چه ارتباطی بین هدف خلقت و موضوع مهدویت، وجود دارد ؟

 

چه ارتباطی بین هدف خلقت و موضوع مهدویت، وجود دارد ؟

بنظر من هدف خلقت بدون مسئله مهدویت و انسان کامل محقق نمی شود، زیرا هدف خلقت رسیدن انسان به کمال لایق خود و رسیدن به کمال مطلق است و نهایت این سیر و کمال در قیامت است که به قرب ربوبی که بالاترین مقام است برسد. و برای نیل به این سعادت ابدی باید در پرتوی ولایت انسان کامل (و مهدی امت ) قرار گرفت و با ظهور انسان کامل و مسئله مهدویت ، جهان و جهانیان به تکاملی نسبی میرسند؛ و با حکومت جهانی و عدل الهی به رهبری انسان کامل به سوی هدف بالاتر و عالی تر نائل می شوند؛ و هدف خلقت با مهدویت تحقق می یابد .

و در کتاب ولایت تکوینی انسان کامل می خوانیم:

«قرآن به ولایت و خلیفه الله اشاره دارد ، آنجا که خداوند متعال در سوره بقره می فرماید: «انی جاعل فی الارض خلیفه» هدف از خلقت وجود انسان کامل و خلیفه الله، مظهری برای تجلی اسماء و صفات الهی است، که در سوره ص خطاب به نبی داود می فرماید: «یا داوود انا جعلناک خلیفة فی الارض» و در سوره نور وعده خلافت و جانشینی خود را اثبات می کند آنجا که می فرماید :

«وعدالله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنّهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلِهم.»

و نیز می فرماید : «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» و چون عبادت باید با معرفت باشد و انسان با بندگی آگاهانه و عبادت خالصانه به تکامل می رسد؛ و نیز به هدف خلقت که شناخت معبود و معشوق حقیقی است، و فناء در اسماء و توحید افعالی، و صفاتی و ذاتی ، و رسیدن قطره به دریا و منبع نور می باشد. که آن ، سعادت ابدی و نهایت سیر تکامل بشر خواهد بود. زیرا که مقصد نهایی بشر رسیدن به کمال مطلق و لذتهای حقیقی است و این مسأله را دیدگاههای غربی نمیتواند درک کند کما اینکه ملائکه هم از درک این مقام عاجز بودند و اعتراض کردند.

پس می توان گفت ، مسأله حقیقت هدف زندگی، بر میگردد به جهانبینی انسانها؛ گروهی از دیدگاه مادی که هدفی برای آفرینش نمی دانند و زندگی را سطحی می نگرند . و گروهی از دید وسیع تری و ماورایی به آفرینش می نگرند، و زندگی را در این عالم خلاصه نمی دانند و بُعدی متعالی تر در هدف آفرینش می دانند ، که عقل هم آن را می پذیرد و نقل هم بر آن تأکید دارد. و حکومت جهانی مهدویت با رهبری انسان کامل و خلیفه الهی راه گشای رسیدن به هدف آفرینش و مدینه فاضله است.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *