خانه / اسلايد / مهم‌ترین ارکان سیر الی الله /حرکت به سمت کوه قاف

مهم‌ترین ارکان سیر الی الله /حرکت به سمت کوه قاف

مهم‌ترین ارکان سیر الی الله

پس بیایید با هم سفری معنوی را آغاز کنیم

انسان بايد تلاش كند با استفاده از رهبران الهی، در راهی که خدا برای هدایت بندگانش معین کرده قرار گیرد و با ادامه آن بتواند هوای نفس خود را كنترل كند، همواره مراقب نفس خویش باشد و برای پاک سازی رذائل نفسانی تلاش کند و به سوی خداوند تضرع نماید.

از مهم‌ترين اركان سير الی الله، صبر و يقين است. صبر در مقابل تمام ناملايمات و سختي‌هايی كه انسان می بيند، و يا حتی صبر در مقابل توهين‌هايی كه در راه حق نثارش مي‌شود.

حرکت به سمت کوه قاف

عطار نيشابوری در كتاب منطق الطير، منازل سير و سلوك را به اين صورت به تمثيل در آورده: تعدادی از پرنده ها تصميم گرفتند كه به سوی كوه قاف حركت كنند و اين تصميم را عملی كردند اما در ميان راه عده ای از پرندگان آب و دانه ای ديدند و در همان‌جا متوقف شدند و ديگر به حركت ادامه ندادند؛ عده ای ديگر جلوتر رفتند اما با ديدن درختان سرسبز و نهرهای جاری و… اسير اين زيبایي‌ها شده و از رفتن باز ماندند.

هر چه از سفر مي‌گذشت، از تعداد پرنده ها كم‌تر شد و در نهايت، تنها سی پرنده به هدف و سر منزل اصلی يعنی كوه قاف رسيدند كه اين تعداد پرنده ها سيمرغ نام گرفتند.

انسان‌ها نيز برای رسيدن به هدف اصلی سوار بر قطار زندگی هستند اما هركدام در مقصدی متوقف شده و مشغول امور دنیا می‌شود و عده‌ای اندک به هدف و سر منزل مي‌رسند.

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *