خانه / اسلايد / چه زیباست ظهور عدل الهی

چه زیباست ظهور عدل الهی

 

چه زیباست ظهور عدل الهی

چه زیباست ظهور، ظهور عدل، ظهور کمال و زیبایی، حکمت، محبت، برکت و…چرا که او با آمدنش دنیا را گلباران می کند. همه جا بوی عطر و شادی می پیچد و دیگر همه جا نور و رحمت زمزمه می شود.

آری! او می آید تا جهان مرده ما را حیات دوباره بخشد. می آید تا حدّ و مرز را بشکند. می آید تا به مسلمین عزت دهد و استبداد را ریشه کن کند. می آید تا معنای عدل را بفهمیم و طعم شیرین زندگی در مدینه فاضله را بچشیم. می آید تحولی در روح و جانمان ایجاد کند تا همه از خواب غفلت برخیزیم و خدایی شویم، انسانی آسمانی که تعلق خاطری در زمین ندارد. همه چیزش خدا، عشق، معرفت و کمال می شود. همه چیز را در رسیدن به خدا و امام زمانش می بیند.

…قَالُوا يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ
عزيزا! از سختى به ما و خانواده ما آسيب رسيده و مال ناچيزى آورده‏ايم، پس پيمانه ما را كامل بده و بر ما صدقه بخش؛ زيرا خدا صدقه‏دهندگان را پاداش مى‏دهد

به راستی در این آیه مبارک سوره یوسف برای ما که پویندگان راه قرآن و اهل بیت می باشیم، درس‌ها و حکمت ها نهفته است.
یوسف در زمان قحطی و خشکسالی بدون این که به متاع مردم نگاه کند، تمام ظرف های آنان را پر از آذوقه می نمود و تنها برای رضای خداوند عزیز و مهربان به آن ها عنایت می کرد.

این مطلب روشن می سازد که خداوند متعال بر مبنای تکوین، عالم آفرینش را در اختیار بشر قرار داده است و باید نماینده و عزیز خود را نیز در اختیار انسان ها قرار دهد تا با آرامش کامل به بندگی خود و عشق به پروردگارشان بپردازند که این همان هدف و مقصود آفرینش است. خدای متعال خود می فرماید:
وَاصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي
و تو را براى [اجراى اهداف] خود ساختم [و انتخاب كردم]

در آیه ۸۸ سوره یوسف کلمه عزیز خطاب شده است اما باید بدانیم که عزیز واقعی تنها آن امامان همام(ع) می باشند و در عصر ما عزیز، امام عصر(عج) است که آمدنش را تمام انبیا و اولیا و حتی خدای باری‌تعالی انتظار می کشند.

بیاییم سر بر آستان حق نهاده و عزیزمان را از خدا بخواهیم. به راستی چه قحطی و فقری از این بالاتر که عزیز خدا در میان ما باشد و ما او را نبینیم.

ای عزیز گمگشته! دست نوازش بر سر ما تهی‌دستان معرفت بکش و ما را از اقیانوس بیکران عشق و لطف و مهربانی خویش سیراب فرما که این خصلت و پیشه شما عزیزان الهی است؛ شما خاندان بزرگوار که بی هیچ چشم‌داشتی بر ما گدایان کویتان، بی حساب بخشش و عطوفت می نمایید؛ زیرا تمام موجودات به موجودیت شما متکی است.

ما را دریاب ای عزیز گمگشته!
بی تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است
مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست
بیایید دست نیازمان را به سوی درگاه باریتعالی دراز نموده و با تمام وجود، آن یوسف زهرا(عج) را از خدا بخواهیم تا صبح ظهورش بردمد.
اللهم کن لولیک الفرج.
از همه عزیزان التماس دعا دارم.

منابع
قرآن کریم
ترجمه قرآن کریم / حسین انصاری
آن عشق جاودانه (پیرامون تطبیق زندگی حضرت یوسف(ع) با حضرت مهدی(عج)) / اصغر استاد آقایی، انتشارات یاران مهدی، ۱۳۸۲
تفسیر مخزن العرفان / بانو مجتهده نصرت امین، انتشارات انجمن حمایت از خانواده های بی سرپرست اصفهان
ترجمه تفسیر المیزان / سید محمد باقر موسوی همدانی، کانون انتشارات محمدی، چاپ سوم، ۱۳۶۳
یوسف قرآن / استاد قرائتی
تفسیر نمونه / آیت‌الله مکارم شیرازی، انتشارات دارالکتب الاسلامیة ، چاپ دهم، ۱۳۶۹
تفسیر جوان(منتخب تفسیر نمونه) / زیر نظر آیت‌الله مکارم شیرازی، به اهتمام دکتر محمد بیستونی. انتشارات دارالکتب الاسلامیه،۱۳۸۱
عشق راستین(تفسیر آیاتی از سوره یوسف) / سید عبدالله اصغری، انتشارات قیام،۱۳۸۳
معراج السعاده / عالم ربانی ملا احمد نراقی، انتشارات بوستان توحید، ۱۳۸۳

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *