خانه / اسلايد / منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

منتظران ظهور و فضیلت حضرت فاطمه (س) چه بوده است؟

بعضی میپرسند حضرت فاطمه(س)، نه بتمن و زورو بوده و نه ماری کوری و ترزا و…؛ مگر حضرت زهرا چه ویژگی خارق العاده ای داشته اند که برای مسلمانان، مقدس و اسوه هستند؟

فاطمه “همسری” است پشتیبان و حامی همسرش در هر حالتی. به فرموده همسرشان، حتی یکبار امیرالمومنین را نرنجانده است: 

«هیچ گاه فاطمه از من نرنجید و او نیز هرگز مرا نرنجاند. او را به هیچ کاری مجبور نکردم و او نیز مرا آزرده خاطر نساخت. در هیچ امری، قدمی برخلاف میل باطنی من برنداشت و هرگاه به چهره اش نگاه می کردم، تمام غصه هایم برطرف می شد و دردهایم را فراموش می کردم» . (بحارالانوار، ج ۴۳: ۱۲۳؛ کشف الغمة، ج ۱: ۳۶۳٫)

(مقایسه کنید با عرف غلط جامعه کنونی ما که میگویند “دعوا نمک زندگی است).  او همسری است که مصداق تام و تمام “فالصالحات قانتات حافظات للغیب” قرآن کریم در وصف زنان مومنه است.

فاطمه “مادری” است تربیت کننده (مربی) فرزندانی چون حسن و حسین و زینب کبری که پیشوایان اسلام راستین و توحید در جهان بوده اند.

فاطمه “دختری” است پشتوانه و مدافع حریم پیامبر؛ تا جاییکه رسول خدا ایشان را “مادر پدرش”(ام ابیها) نام نهادند.

فاطمه “بنده ای” است برای خدا که در عبادت و تقوا مورد غبطه آسمانیان است.

فاطمه نه تنها از حیث روحی که از حیث جسمی نیز از سایر زنان متمایز است. رسول الله(ص) فرمودند: «دخترم فاطمه حوریه ای از آدمیان است. مبرای از حیض و نفاس. او را (خداوند) فاطمه نامید چرا که او و دوستانش را از آتش جدا نموده است. » (احقاق الحق،ج ۱۰،ص ۱۶)

فاطمه “زنی” است نه منزوی و بی تفاوت نسبت به جامعه؛ که مهم ترین حامی محرومان و مستضعفان جامعه خویش، خیرخواه و مددرسان به همسایگان و نیازمندان و مربی و عالمه ای است پرهیزگار در تربیت الهی زنان حیات خویش.

فاطمه “انسانی” است سیاسی که مهم ترین حامی ولایت و حکومت صالحان است و تا پای جان در انجام این رسالت خویش می ایستد و مظلومانه شهید  می شود.

او اسوه و الگوی همه زنان و مردان مسلمان است، چرا که  “نمونه  کاملی از یک زن برای زندگی ”  است. همان چیزی که هدف و مقصود خداوند از خلقت زن و بلکه انسان است. آیا فضیلتی بالاتر از این در عالم، وجود دارد. 

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *