خانه / اسلايد / علت گریه زهراء(س) و مسئله ولایت

علت گریه زهراء(س) و مسئله ولایت

علت گریه زهراء(س)

حالا علت گریه های حضرت زهراء ، در فراغ پدر بزرگوارشان که بشریت باید در این مصیبت گریه کنند زیرا با رفتن او انقطاع وحی بود و وجود حضرت رحمت للعالمین بود.

اما ممکن است بگوئیم آنچه دل فاطمه س را بدرد می آورده ، «انحراف از مسئله ولایت و امامت» بود که با آن همه زحمات رسالت ولایت را از مسیر حقیقت بیرون بردند.

مسئله ولایت

مسئله امامت و خلافت تنها این نیست که چه کسی خلیفه اول باشد یا دوم و یا… بلکه مسئله خلیفه و کارشناس دین از طرف خدااستاست.

اشاره به چند روایت

علامه مجلسی روایتی را از امام صادق(ع) نقل می کند که می فرماید:«و هی الصدیقةُ الکبری و علی مِعرِفَتِها دارَتِ القُرونُ الاوُلی»

یکی از بزرگان می گوید: منظور از قرون اولی، قرون نخستین دوران زندگی تمام پیامبران و اوصیاء و امت های آنان از حضرت آدم تا خاتم است.یعنی خداوند هیچ یک از پیامبران را مبعوث نکرد مگر این که به فضیلت و محبت صدیقه کبری اقرار کنند.

و در حدیث دیگر امام صادق(ع) می فرماید: اگر خدای متعال علی را نیافریده بود، برای حضرت زهرا کفو و همتائی وجود نداشت.

و در روایت دیگر می فرماید: اگر علی بن ابیطالب با آن حضرت ازدواج نمی کرد تا روز قیامت بر روی زمین از آدم به بعد همسری برای او وجود نداشت. یعنی«نه فقط در زمانش بلکه در همه عصور».علامه مجلسی میفرماید: به این روایات می توان بر اشرفیت بودن علی و فاطمه بر عموم پیامبران غیر از حضرت رسول(ص) استدلال کرد.

حال برای درک شخصیت حضرت زهرا(س) نیاز به مقدمه ای است (با یک صلوات بر محمد و ال محمد)حضرت زهراء(س) همزه وصل بود بین رسالت و ولایت . و این مقام فقط مخصوص زهرای اطهر است.و هیچکس باین مقام نرسیده و نخواهد رسید.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *