خانه / اسلايد / نقش تربيت در زندگي/بررسي آيات اخلاق در قرآن کريم

نقش تربيت در زندگي/بررسي آيات اخلاق در قرآن کريم

نقش تربيت در زندگي

آري! انسان بايد تربيت شود.

در غير اين صورت، آدمي هيچ فرقي با حيوان نخواهد داشت و چه بسا از حيوان هم پست‌تر گردد؛ چرا که برخي حيوانات مي‌توانند تحت تربيت قرار گرفته و کار‌هاي خارق‌العاده‌اي را انجام دهند.

براي مثال، به برخي از چهارپايان آموزش مي‌دهند که روي دو پا يا روي طناب راه بروند. اما اگر حيواني تربيت نشد، بر او خرده نمي‌گيرند؛ چرا که نهايت رشد و کمال او همان حيوان بودن اوست.

ولي انسان اگر تربيت نشود، نه تنها به همنوعان خود رحم نمي‌کند؛ بلکه دنيا را به نابودي مي‌کشاند. به همين سبب است که پيامبران براي تربيت بشر مبعوث شده‌اند.

بي‌ترديد، انسان در صورت تربيت نشدن، هر چند متمدن باشد، باز مانند حيواني است که کارش فقط خوردن وخوابيدن و زندگي حيواني مي‌باشد.

بررسي آيات اخلاق در قرآن کريم

«هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ»؛

اوست كه در ميان مردم بي سواد، پيامبري از خودشان برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و آنان را [از آلودگي‌هاي فكري و روحي] پاك كند و به آنان كتاب و حكمت بياموزد، و آن‌ها به يقين پيش از اين در گمراهي آشكاري بودند.

 

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *