خانه / اسلايد / آنان که نامشان درتاريخ جاودانه ماند

آنان که نامشان درتاريخ جاودانه ماند

آنان که نامشان درتاريخ جاودانه ماند
بعضي افراد ديگر نيز نامشان باقي است و نميشود آنها را به زمان و يا مکان خاصي اختصاص داد. مثلا نبايد اديسون ـ مخترع برق ـ را مخصوص به کشور امريکا دانست و يا کوخ آلماني ـ کاشف ميکرب سل ـ را به آلمان منحصر دانست؛ زيرا مقام آنها فوق زمان ومکان است؛ به گونه اي که تا هر زمان که از نور برق استفاده شود، اديسون زنده است و در هر مکاني که بيماري مبتلا به سل معالجه گردد کوخ آلماني وجود دارد و آثار وجودي اش محفوظ است.
البته اعمال قدرت اين افراد ازمحيط ماده خارج نيست‌. حال اگر افرادي به اين مرحله از شخصيت برسند که با نور وحي و انوار الهي، تا اعماق درون بشر را روشن نمايند و شفاي امراض روحي و رواني باشند، آنان طبيبان الهي هستد و در هر عصر و زماني امرشان نافذ است.
براي همين است که حتي مرقد امام حسين (ع) و زمين کربلا شفاخانه بيماريهاي جسمي و روحي مي‌گردد، و بعد از چهارده قرن اين ندا از قبر مقدسش دلهاي مستعد را ندا ميدهد که «ما باز نموديم در دار شفا را». حتي خداوند، شفا را در تربت حسين (ع) قرار داده‌؛ زيرا زمين کربلا در آغوش خود پاکاني را جاي داده است که عاشقانه در راه حق از همه هستي خويش گذشتند و جان به جان آفرين تسليم کردند.
يا ليتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظيما
اي کاش با شما بوديم پس به فوز عظيم نائل ميشديم.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *