خانه / اسلايد / ولایت ضامن اجرایی اسلام در اصول و فروع است

ولایت ضامن اجرایی اسلام در اصول و فروع است

ولایت ضامن اجرایی اسلام در اصول و فروع است.
کتاب قرآن به تنهائی ضامن جلوگیری از حوادث ناگوار در جامعه مسلمین نیست. تاریخ شاهد است که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) با وجود کتاب قرآن، آن حوادث رخ داد. و کتاب احتیاج به صاحب و مفسر دارد، و این عترت پیامبر(ص) بودند. که صاحبان و مفسران کتاب خدا محسوب می شوند.

توجه به چند نکته
۱ـ {فهم کتاب از خصایص عترت و مقام ولایت است} زیرا فهم کتاب خدا، فهم جنبه ادبی جملات و لغات و عبارات نیست.
۲ـ فهم حقیقت کتاب، مخصوص صاحبان کتاب، یعنی ولایت معصوم است.
۳ـ فهم کتاب نزد مقام ولایت با قدرت تفکر نیست، بلکه به نورانیت است.
۴ـ استدلال و سخنان ائمه(ع) از سنخ استدلال و حرفهای دانشمندان نیست، بلکه «نور و رشد و کمال محض است»
۵ـ ولایت امری است که به جعل الهی تحقق پیدا می کند، نه به انتخاب مردم.
۶ـ بیان پیامبر اکرم(ص) در معرفی و نصب امیرالمؤمنین(ع)، کشف واقع است.
۷ـ رسول صاحب شریعت ، و نبی حافظ شریعت پیامبران قبل از خود می باشد. لذا نصب حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) از طرف پیامبر(ص) جعل الهی است.
۸ـ شخصیت علی(ع) تالی شخصیت حضرت پیامبر اکرم(ص) است، هر دو رجل الهی بودند.
۹ـ منکرین، روحانیت و نورانیت ندارند، و ریشه و اساس ندارند. و بیشتر از روی تعصب است …
۱۰ـ «اهل بیت معدن حکمت و علمند» و شناخت ائمه راهی بسوی این معادن است.
۱۱ـ با توجه به قول رسول اکرم(ص) «انا مدینة العلم و علیٌّ بابها» رسیدن به حکمت و معارف رسول (ص) فقط از وسیله و بابی که خود معرفی کرده است امکان پذیر است.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿٨﴾هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
(مى‏خواهند نور خدا را با دهان‏هايشان خاموش كنند در حالى كه خدا كامل كننده نور خود است ، گرچه كافران خوش نداشته باشند .«۸» اوست كه پيامبرش را با هدايت و دين حق فرستاد تا آن را بر همه اديان پيروز كند ، گرچه مشركان خوش نداشته باشند)
دشمنان دین اراده کرده اند نور خدا را خاموش کنند، ولی خداوند نور خود را به وسیله حضرت قائم آل محمد(عج) تمام خواهد کرد.
{ و کما ان النبوة و الشریعه قد ختمت برسولنا(ص) «فالولایه التی هی باطنها تختمه آخر اولاد المعصومین و هو الذی یواطی اسمه اسم رسول الله (ص)}
( همانطور که نبوت و شریعت ختم یافت به رسول ما (ص) « پس ولایت که باطن آن است ختم می شود آخرین فرزند معصومین، و اوست که اسم او همانند نام رسول الله است.)
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا
(خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند ، وعده داده است كه حتماً آنان را در زمين جانشين [ديگران] كند ، همان گونه كه پيشينيان آنان را جانشين [ديگران] كرد ، و قطعاً دينشان را كه براى آنان پسنديده به سودشان استوار نمايد ، و يقيناً بيمشان را تبديل به امنيت كند ، [تا جايى كه] فقط مرا بپرستند [و] هيچ چيزى را شريك من نگيرند)
این وعده الهی است ، و تخلف ناپذیر، و «ان الله لا یخلف المیعاد» اما دو شرط دارد
«یکی ایمان و دیگر عمل صالح »
و این وعده به نحو کامل و اتم به وسیله حضرت مهدی آل محمد(عج) انجام خواهد گرفت.
و معنایش این استکه به وجودش «اقیمت البلاد و رزقت العباد» و به وجودش
«یملاه الله الارض عدلا کما ملئت ظلما و جورا» عدل در سراسر زمین گسترش می یابد همانطور که ظلم و جور آنرا پر کرد، و بعد از آنکه ظلمت آن را فرا گرفت جهان نورانی می شود. «و یملئه النور بعد ما ملئت ظلمات».
در روایتی امام علی(ع) فرمود: خداوند مهدی آل محمد را بر می انگیزد تا بندگان ضعیف شمرده شده، و بزحمت افتاده را عزت بخشد و دشمنان را به ذلت بکشاند…..
وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
ما مى‏خواستيم به آنان كه در آن سرزمين به ناتوانى و زبونى گرفته شده بودند ، نعمت هائى باارزش دهيم ، و آنان را پيشوايان مردم و وارثان [اموال ، ثروت‏ها و سرزمين‏هاى فرعونيان] گردانيم.
و این وعده الهی نه فقط در قرآن بلکه در دیگر کتب آسمانی آمده است.

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ
«رجل من أهل بیتی یوطئ اسمه اسمی یملأ الأرض عدلا وقسطا کما ملئت جورا وظلما»
«رجل من أهل بیتی یواطئ اسمه اسمی یملأ الأرض عدلا وقسطا کما ملئت ظلما وجورا»
«یخرج رجل من أهل بیتی یملأ الأرض عدلا»
«رجلا من ولد فاطمة علیها السلام لیس موجود الآن ، وأنه یملأ الأرض عدلا کما ملئت جورا وظلما» ،
و خطاب به رسول خدا است که ما تو را نفرستادیم مگر رحمت برای همه.
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ ﴿١٠٧﴾ انبیاء
قال رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم:
«ان عليا امام امتی من بعدی و من ولده القائم المنتظر اذا ظهر يملا الارض عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما.»
این حدیث یکی از معروفترین روایات در مورد قیام مهدی موعود است که به بیانهای مختلف از سایر معصومین نیز روایت شده است. محتوی این روایت بر این نکته تاکید میکند که جهان بعد از اینکه پر از ظلم و جور شده به دست قائم پر از عدل و قسط میشود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *