خانه / اسلايد / انبوه مشکلات وگرفتاریها باصله ومحبت به محارم حل میشه

انبوه مشکلات وگرفتاریها باصله ومحبت به محارم حل میشه

✨﷽✨

#انبوه_مشکلات_وگرفتاری_ها
#باصله_ومحبت_به_محارم_حل_میشه
#چرا_از_صله_رحم_غافلی_رفیق⁉️

✅اجر و پاداش صله رحم در روایات

🌼‍ #امام_صادق💚 علیه السلام صله رحم،خلق را نیکو و دست را با سخاوت،ونفس را پاکیزه،وروزی را زیاد کند و اجل را تاخیر اندازد.

🌼‍ #امام_رضا💚علیه السلام صله رحم کن، هر چند به دادن آب به آنها باشد، و بهترین صله رحم آزار نرسانیدن به آنهاست، وصله رحم مرگ را تاخیر اندازد و موجب دوستی خانواده شود.

🌻‍ #امام_صادق💚 علیه السلام چیزی که عمر را زیاد کند،جز صله رحم نمی دانم، تا انجا که مردی که عمرش سه سال است،سی سال کند و مردی که عمرش سی و سه سال است و قطع رحم کند،خدا سی سالش را کم کند،وعمرش را سه سال قرار دهد.

🌻‍ #پیامبر 💚صل الله علیه واله
گاهی مردمی بی دین و بد کردارند ولی صله رحم می کنند،پس خداوند اموالشان را زیاد می کند و عمرشان را طولانی می کند،تا چه برسد که نیکوکار باشند و صله رحم کنند.

🌼‍ #امام_علی💚 علیه السلام به ارحام خود بپیوندید،هر چند با سلام کردن باشد،زیرا خداوند در قیامت در مورد خود و ارحام سوال و باز خواست می کند.

🌼‍ #امام_سجاد💚 علیه السلام قطع کننده رحم،را دوست خود نگیرید زیرا خداوند در سه جای قران کریم او را مشمول لعن خود قرار داده است.

🌻‍ پیامبرصل الله علیه واله هر کس دوست دارد خدا عمرش را طولانی کند،و روزی اش را توسعه دهد،باید صله رحم کند،زیرا روز قیامت،خویشاوند انسان زبان تند و تیزی دارد،که میگوید پروردگارا!احسان کن با هر که با من احسان کرد،و ببر،از هرکه از من برید،و مردی با ظاهری نیکو و خوب دیده می شود،ولی چون از خویشاوند خود بریده است به قعر جهنم سرنگون شود.

📚 منبع:اصول کافی ج۲ ص۱۵۰

 

همچنین ببینید

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی…

🔸مکارم اخلاق🔸 ✅اگر کسی به تو ظلم کرد، حق داری تلافی کنی؛ ولی بهتر است …

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *