خانه / اسلايد / مؤمن بالاخره بهشتی می‌شود

مؤمن بالاخره بهشتی می‌شود

مؤمن بالاخره بهشتی میشود
آیت الله دستغیب رحمت الله علیه می فرمود: انسانها اگر ذره ای هم ایمان در قلبشان باشد بالاخره ان شاء الله به بهشت خواهند رفت اما ممکن است(به خاطر برخی از گناهان) تا سیصد هزار سال هم در جهنم وقوف کنند! تعجب نکنید. چرا که گذر ماه و سال در قیامت همانند دنیا نیست و هر روز آنجا به اندازه پنجاه هزار سال است. در قرآن آمده است:
تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ 
فرشتگان و روح در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است به سوى او بالا مى‏روند
یعنی اگر انسان تنها دو روز در جهنم باشد صد هزار سال خواهد بود و ایشان تنها وقوف شش روزه در جهنم را بیان کرده اند.
چه بسیار جوانانی که خانواده‌ها زمینه تربیت صحیح را براشان فراهم نمیکنند و آنها را به امان خدا رها کرده اند. در حقیقت همه تلاش آنها برای آسایش زندگی دنیوی فرزندان است، بلکه بیشتر تلاش پدر و مادران برای ارضای خودخواهی خودشان است. به عنوان مثال برای نوزادی که تازه متولد شده، تختخواب و لباسهای گرانقیمت خریداری می شود؛ در صورتی که نوزاد این مسائل را درک نمی کند و این هزینه های هنگفت صرفا برای چشم و همچشمی و ارضای نفس خودشان است.
فرزندان، امانتهای الهی هستند و والدین باید در تربیت و رشد این امانتها نه تنها از لحاظ مادی بلکه از لحاظ معنوی نیز بکوشند. جای بسی تاسف است که برخی والدین از اینکه فرزندانشان از مسائل دینی مطلع شوند [و پایبد احکام الهی شوند] ترس و وحشت دارند و اظهار می کنند که نباید مغز جوانان را با این مسائل آلوده کرد! درس و مشق فرزندان را بهانه می کنند به این امید که وقتی بزرگ شوند با مسائل دینی آشنا خواهند شد.
باغبان تا زمانی که درخت نهالی بیش نیست باید از آن مراقبتهای لازم را به عمل آورد. فرزندان، نونهالانی هستند که باید والدین مانند باغبان مواظب رشد آنها باشند تا به انحراف کشیده نشوند و چه بسا گاهی این انحرافات به آسانی قابل جبران نباشد. حال باید دید این صراط چیست و چرا صراط مستقیم گفته میشود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *