خانه / اسلايد / ولایت طاغوت بر کافران

ولایت طاغوت بر کافران

ولایت طاغوت بر کافران
اما اگر انسان، نعمت هدایتهای الهی را کفران کرد و از ولایت خدا و اولیای او خارج شد، تحت ولایت شیطان و اولیائش  قرار می گیرد، در این صورت در ظلمات حیرت و شک و تردید و گناه قرار می گیرد.
وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ
و آنگاه تحت ولایت رهبران طاغوت قرار می گیرد، که آنان اولیای شیطان، مترفین، ظالمین، و مفسدین هستند و جزو کافرین، مشرکین، منافقین و متکبرین می گردد.
صفات کافرین در سوره بقره آیه ۶ و ۱۷۱ و ۲۱۲؛ صفات منافقین در سوره منافقون ۱تا ۳ و نساء ۱۴۲ و توبه ۶۷؛ و صفات متکبرین در سوره نحل آیه ۲۲ و منافقون ۵ و اعراف ۷۶ بیان شده است.
پس شیاطین با صفاتی مانند عصیان و گناه، خودبرتربینی، و مادیگری، توطئه، دروغ و تزویر، وسوسه و انحراف از حق، اولیای خود را احاطه می کنند.
قرآن می فرماید: کسانی که کافر شدند سرپرستان آنان طغیانگرانند که آنان را از نور به سوی تاریکی ها می برند؛ آنان اهل آتش هستند و قطعا در آنجا جاودانه اند.
پس ای انسان! مواظب باش تا همواره خود را تحت تربيت رهبران الهی قرار دهی و از خودپرستی و پیروی هوای نفس اجتناب نمایی. تا به مرحله بالاتری برسی. چون گروهی كه راه غير خدا را در پيش گرفتند اوليای آنها طاغوت خواهد بود و شياطين جن و انس رهبری آنها را بر عهده ميگيرند؛ در اين حالت پيروان آنها مفسدين، طاغين،میباشند كه اين افراد قبلا مترفين بودند. مترفين كسانی هستند كه دوست دارند هميشه در دنيا خوش باشند و خوشی دنيا را بر آخرت ترجيح مي دهند و از آخرت غافل می مانند. و در زمره كافرين، مشركين، منافقين قرار می گیرند.(بیان این گروهها در تصویر است)
پس بیاییم زندگی خود را بر اساس قانون خلقت بر پا کنیم و درخت وجود خود را در سایه ولایت الهی قرار دهیم تا میوه و ثمره درخت وجودمان تخلق به اخلاق الهی گردد؛ زیرا در راس ولایت، خدایی قرار دارد که «هو الولی الحمید»، پس خود را تحت ولایت خدایی قرار دهیم که «مالک، و صانع، رب، صمد، احد، مرید، بصیر، خبیر، علیم و جبار و رحمن و رحیم و سلام و مؤمن و مهیمن و شکور» است؛ تا در نهایت، بهشت برین و قرب الهی عند ملیک مقتدر نصیبمان گردد.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *