خانه / اسلايد / تأثیر شگفت انگیز قرآن در انسان

تأثیر شگفت انگیز قرآن در انسان

تأثیر شگفت انگیز قرآن در انسان

در اینجا چندین واقعیت علمی وجود دارد که تأثیر تأثیر قرآن شریف بر انسان را اثبات می کند … حتی یک ملحد را نیز می توان تحت تأثیر قرار داد! بیایید بخوانیم و مراقبه کنیم …

خوشحال ترین لحظات وقتی با یک آیه از کتاب خدا زندگی می کنیم این است که دلالت ها و معانی آن را نشان می دهد و اوج خوشبختی وقتی برای اولین بار واقعیت های جدیدی را در قرآن می بینیم….

مومن چقدر زیباست که هر لحظه از زندگی خود را با قرآن می گذارد … چه زیباست که خدا در روز رستاخیز در حالی که سخنان خود را حفظ می کند ملاقات کند … این یکی از صالحین در بستر مرگ است که پسرش را صدا می کند و می گوید: “فرزند من ، قرآن را به من بدهید زیرا یک آیه از قرآن را فراموش کردم و دوست دارم آن را به خاطر بسپارم.” .. و پسر گفت: پدر ، و چه فایده ای دارد حافظه الان به شما سود می کند … آن مرد خوب گفت: من به این دلیل هستم که خدا پرتاب کرد و من این آیه را نگه داشتم من را دوست دارم از تحویل آن و من از آن نادانم!

از اینجا ، عزیز ، ما اهمیت دیدار خدا را درک می کنیم و سخنان او را حفظ می کنیم ، برای هر حرفی که در دنیا می خوانید ، ده عمل خوب دریافت می کند ، و خداوند شما را با درجه ای از قضاوت در روز قیامت بالا می برد … اما آیا برای کسانی که سخنان خداوند متعال را در سینه خود نگه می دارند ، شما را مزیت می بخشد؟

چندین مطالعه علمی جدید تأثیر شگفت انگیز حفظ قرآن را بر سلامت روحی و جسمی کسی که قرآن را حفظ می کند اثبات کرده است.مطالعه جدید [۱] تأیید کرده است که هرچه میزان حفظ قرآن کریم بیشتر باشد ، سطح سلامت روانی نیز بالاتر می رود. این محقق تعریف سلامت روان را چنین تعریف کرده است: وضعیتی که سازگاری روانشناختی فرد از طریق چهار بعد اصلی انجام می شود: بعد دینی یا معنوی ، بعد روانشناختی ، بعد اجتماعی و بعد جسمی.

در این مطالعه رابطه مثبت بین سطح بالای حفاظت و سطح بالای سلامت روان در بین گروههای از دانش آموزان مورد بررسی وجود دارد. و این که دانش آموزانی که از میزان حافظه بالاتر از همتایان خود هستند ، بالاتر از سطح سلامت روان با اختلافات واضح بودند.

مطالعات غربی و اسلامی تأثیر به یاد ماندن قرآن را نشان می دهد

بیش از ۷۰ مطالعه خارجی و اسلامی وجود دارد که همگی بر اهمیت دین در بالا بردن سطح روانی انسان ، ثبات و اطمینان از اطمینان خاطر وی تأکید می کنند. مطالعات انجام شده در عربستان سعودی همچنین به این نتیجه رسیدند که نقش قرآن کریم را در ایجاد مهارتهای اساسی دانش آموزان دبستانی و تأثیر مثبت حفظ قرآن کریم بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه تأیید می کند.

این مطالعات به وضوح رابطه دینداری را در مظاهر مختلف آن نشان می دهد ، که مهمترین آنها حفظ قرآن کریم ، تأثیرات آن بر سلامت روانی افراد و شخصیتهای آنها ، و برخورداری از سطح بالایی از سلامت روانی ، و فاصله آنها از مظاهر عدم تعادل روانشناختی در مقایسه با افرادی است که به تعالیم دین پایبند نیستند و چیزی را از خاطر نمی برند. آیات قرآن شریف یا حفظ آنها از تعداد کمی از آیات و سوره های کوتاه.

این مطالعه توجه به حفظ کامل قرآن کریم در بین دانش آموزان دختر و پسر در مؤسسات آموزش عالی را به دلیل تأثیر مثبت این حفظ در بسیاری از جنبه های زندگی و پیشرفت تحصیلی آنها و رعایت دستورات و مقاصد آن توصیه می کند ، زیرا یکی از مهمترین دلایل رسیدن به سطح بالای سلامت روان است. همچنین به معلمان زن و مرد توصیه می شود که حتی اگر خارج از چارچوب برنامه درسی باشد ، به خاطرآوری دانش آموزان دختر و پسر خود توجه کند ، به این دلیل که به دلیل تأثیر مثبت آن در پیشرفت و سلامت روانی آنها ، اضافی باشد.

از جمله مزایای حفظ کردن قرآن

هر کس چیزی از کتاب خدا را به خاطر می آورد و دائماً به قرآن گوش می دهد ، تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد می کند و من می گویم: حفظ قرآن نیز بر سلامت جسمی تأثیر می گذارد. . همانطور که من و دیگران و کسانی که کتاب خداوند متعال را به خاطر آورده اند ، می توانم برخی از مزایای حفظ قرآن را ذکر کنم:

۱- وضوح ذهن.

۲- قدرت حافظه.

۳- اطمینان و ثبات روانی.

۴- شادی و شادی وصف ناپذیر.

۵- از ترس ، غم و اضطراب خلاص شوید …

۶- قدرت زبان و منطق عربی و توانایی سخنرانی در زبان عمومی.

۷- توانایی ایجاد روابط بهتر اجتماعی و جلب اعتماد به نفس فلوت.

۸- برای رهایی از بیماری های مزمن که مردم از آن رنج می برند.

۹- توسعه شناخت ، درک و درک مطلب.

۱۰- احساس قدرت ، آرامش روانی و استوار بودن.

بنابراین ، خداوند متعال فرمود: (بلکه ، نشانه های آشکار در سینه های کسانی که دانش داده اند وجود دارد ، و آیات ما را انکار نمی کنند ، مگر آنهایی که ناعادلانه هستند) [الکناکوت: ۴۹]. اینها برخی از مزایای مادی دنیوی است ، اما در آخرت فواید بسیار بیشتری وجود دارد ، که عبارتند از: شادی دیدار خداوند متعال ، پیروزی در قناعت و سعادت مقیم و نزدیکی به بزرگترین محبوب ، سلام الله علیها ، پس آیا زیبا تر از بودن با خدا و رسولش در روز رستاخیز است ؟!

تأثیر حفظ کردن قرآن بر شخصیت

بهترین کاری که شخص می تواند انجام دهد این است که قرآن را تلاوت کند ، آنچه در آن است ، انجام دهد ، آنچه را خدا دستور داده است را به کار بندید و از آنچه خدا منع کرده است دور شوید. از طریق تعدادی از تحقیقات ، مشخص شد که قرآن زیاد بر شخصیت انسان تأثیر می گذارد.

وقتی برخی کتابها را در NLP می خوانید ، در هنر مدیریت زمان یا هنر برخورد با دیگران ، نویسنده به شما می گوید: خواندن شما در این کتاب ممکن است زندگی شما را تغییر دهد و این بدان معنی است که هر کتابی که شخص بخواند بر رفتار و شخصیت او تأثیر می گذارد ، زیرا شخصیت محصول محصول فرهنگ انسانی است. تجربیات و آنچه می خواند ، می شنود و می بیند.

البته اینها كتابهای انسانی هستند كه تأثیر آنها بسیار محدود است ، اما وقتی صحبت از كتاب خداوند متعال است كه انسان را آفریده است و او خودش را بهتر می شناسد و می داند چه كاری برای او مفید است ، طبیعی است كه ما در این كتاب عالی تمام اطلاعاتی را كه شخص در زندگی و زندگی آخرت خود به آن نیاز دارد ، می یابیم. او نور و او شفابخشی است و او هدایتگر است … و در آن گذشته و آینده را می یابیم ، و این كتابی است كه خداوند در مورد آن فرموده است: (باطل نه از بین دستهایش است و نه از جانشین وی بارگیری از یك خردمند خوش بین است) (فصل: ۴۲).

و من می توانم به شما ، برادر عزیزم اطمینان دهم که هر آیه ای که می خوانید ، مدیریت و حفظ می کنید می تواند تغییری در زندگی شما ایجاد کند! پس چگونه است که قرآن را می خواند و آن را در سینه اش به یاد می آورد ؟! بدون شک ، تلاوت آیات ، تدبیر و گوش دادن به آنها با احترام دوباره شخصیت انسان را بازسازی می کند ، زیرا قرآن حاوی قوانین و مبانی ثابت برای ساختن شخصیت است.

من یک آزمایش ساده را در مورد تأثیر قرآن در شخصیت انسان یادآوری خواهم کرد ، بلکه تأثیر یک آیه از آن را یادآوری می کنم! من یک بار گفته خداوند متعال را خوانده ام: (ممکن است از چیزی متنفر باشد و برای شما بهتر باشد و ممکن است شما عاشق چیزی باشید و برای شما شر است و خدا نمی داند.) و گفتم ، این آیه باید حاوی یک قانون محکم باشد که خوشبختی کسانی را که در زندگی او اعمال می کنند ، خوشبخت کند.

قبل از خواندن این آیه ، از وقوع ضرر یا بدبختی ناراحت شدم ، یا چیزی از ترس را از آینده پیدا کردم ، زیرا انتظار دارم اتفاق بدی رخ دهد ، یا یک موضوع از لحظه های اضطراب در نتیجه انتظار من برای کاری باشد که می خواهم به دست بیاورم … بنابراین ، مجموعه ای از ظواهر که شخصیت من را رقم می زند. گاهی نگران است.

بعد از اینكه این آیه را در نظر گرفتم و آن را خوب مدیریت كردم اما در طولانی مدت ، فهمیدم كه خداوند متعال همه چیز را قدردانی كرده است و هیچ چیز جز با دستور او اتفاق نخواهد افتاد و او برای من چیزی جز خیر انتخاب نخواهد كرد زیرا او آینده را می داند ، اما من نمی دانم. بنابراین ، من به همه چیز خوش بینانه نگاه کردم تا بدبینانه … از هر آنچه که برای من پیش می آمد خوشحال شدم حتی اگر بر چهره غمگین باشد ، و انتظار داشتم که همیشه خوب باشد حتی اگر محاسبات با آن مغایرت داشته باشد.

خداوند متعال همه چیزهایی را که از ۴۲ سالگی برایم اتفاق خواهد افتاد برای من نوشت ، پس چرا باید ناراحت باشم؟ تا زمانی که خدا حضور داشته باشد و نزدیک باشد ، این جهان را می بیند ، می شنود و کنترل می کند ، چرا ترس ، اضطراب یا افسردگی است ؟! از آنجا که خداوند این موضوع را برای من مقرر کرده و آن را برای من برگزیده است ، باید در آن نیکی ، فایده و خوشبختی وجود داشته باشد …

بنابراین شخصیت من به شدت تغییر کرد ، به فردی خوش بین و خوشبخت تبدیل شد و از شر بسیاری از مشکلات که اتفاق می افتد خلاص شدم اگر این برای من نبود که خداوند این آیه را در زندگی عملی من مدیریت ، درک و استفاده کند.

و حالا عزیزم! اندازه خود را برای من تصور کنید که اگر کل قرآن را بخواند ، آنرا تنظیم کرده و آن را حفظ کند ، با من تغییر کنید و آنچه را در آن بود انجام دهید !! تغییرات بسیار بزرگی اتفاق می افتد و شخصیت شما برای بهتر شدن ۱۸۰ درجه می چرخد.

حفظ کردن قرآن به رشد آگاهی کمک می کند

بهترین راه برای تامل قرآن کریم ، حفظ آیه یا سوره و سپس تکرار آن در نمازهای شما و قبل از خواب است ، به عنوان مثال ، در حالی که در خیابان قدم می زنید یا در اتومبیل سوار می شوید ، به عبارت دیگر شما قرآن را همه چیز در زندگی خود قرار می دهید و خداوند از همه چیز برای شما استفاده می کند تا به شما خدمت کند! و این صحبت در مورد یک تجربه طولانی است.

این نه تنها تجربه من است ، بلکه تجربه بزرگترین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است ، زیرا همه کارها ، نگرانی ها و زندگی او قرآن بوده است. آیا زیبا تر از زندگی کردن با کتاب است که در قبر شما همراه و شفاعت کننده شما در مقابل خدا باشد روزی که افراد نزدیک شما هستند شما را رها می کنند ، اما این قرآن شما را رها نمی کند ، بنابراین آن را رها نکنید.

مهمترین چیز ، علاقه به قرآن و علم به آخرت است و نه لذت های دنیا ، بنابراین اگر تمام هدف خود را انجام دادید و دغدغه شما خداست ، پس مسیری که شما را به سمت خدا سوق می دهد ، قرآن است … کلام خدا که گفتار سنگین و عالی است ، درک کلمات انسانی از علوم و دیگران را برای او آسانتر می کند و این مربوط به یک تجربه واقعی است. به خدا اعتماد داشته باشید که حفظ کردن شما را آسان می کند. خداوند متعال می گوید: “و قرآن ما را از یاد او خوشحال کرده است ، پس آیا این یک یادبود است؟” [القمر: ۱۷].

“تکنیکها” به شما کمک می کند تا قرآن را به خاطر بسپارید

به فکر خلقت خدا باشید

مدیتیشن و تامل در مورد معجزات خالق یک روش عالی برای افزایش خلاقیت در انسان است و دانشمندان دریافتند که تفکر در مورد طبیعت ، جهان و آفرینش منجر به افزایش اندازه مغز و توانایی آن در پردازش سریعتر و کارآمدتر اطلاعات می شود.

اگر می خواهید برداشت های خود را توسعه داده و گسترش دهید ، باید در معجزات علمی قرآن بدانید و به جهان فکر کنید و به آسمان نگاه کنید و به ستاره های خود مراقبه کنید ، به دنیای گیاه شناسی نگاه کنید و به موجودات اطراف خود نگاه کنید و به سرعت تفاوت را مشاهده خواهید کرد ، متوجه خواهید شد که از نظر روانی آرام خواهید شد و احساس شادتر و امن تر از گذشته خواهید کرد .

پیامبر اعظم ، خداوند او را رحمت کند و به او آرامش عطا کند ، بخشی از وقت خود را صرف تأمل می کرد و می فرمود: (پروردگار ، آنچه شما آفریده اید بیهوده است ، و جلال بر شما باشد و او عذاب آتش را به ما یاد داد) [آل عمران: ۱۹۱]. آیا باید از این پیامبر دلسوز تقلید کنیم و بخشی از وقت خود را برای تأمل در معجزات خالق ، برکت و تعالی ، در عالم و روحها اختصاص دهیم؟

تکریم دعا

دانشمندان امروزی در تلاشند اسرار مراقبه و تکریم را بدانند ، و تکریم دعا چیزی است که امروز از دست می دهیم ، بنابراین به ندرت مؤمنی پیدا می کنیم که آن را در دعای خود اعمال کند. بنابراین ، فكر می كنیم كه مؤمن متفرق و متمرکز شده است ، و تکریم دعا ، نیایش و خواندن قرآن موجب تقویت حافظه و افزایش توانایی انسان در حفظ آن می شود ، به همین دلیل خداوند با گفتن این مؤمنین ستایش می کند: (مؤمنان موفق شده اند * کسانی که در نماز خود هستند تواضع داشته باشند :)).

دعا

نکته بزرگی وجود دارد که اکثر مردم از آن غافل هستند ، یعنی دعا می کنند همه پیامبران شب و روز به پروردگار خود دعا می کردند و دعا وسیله ای برای مواجهه با مشکلات زندگی بود. و از آنجایی که ما در مورد قدرت ادراک در فرد صحبت می کنیم و این قدرت در دست خداوند متعال است ، این خداست که این مزیت را به شما می دهد ، اما به شرطی که در دعاوی او نجات پیدا کنید و دعا فراوان می شود ، و حوصله نمی گیرید ، و شاید قدرتمندترین نوع دعا دعا کردن به خدا به نامهای شریف او باشد ، خداوند متعال می فرماید: (و خدا نامهای زیبا ، بنابراین او را صدا کردند ، و کسانی را که به نامهای او هلاک می شوند ، عذاب می کنند ، به خاطر آنچه کار می کردند پاداش می گیرند) [العرف: ۱۸۰].

تأثیر شگفت انگیز گوش دادن به قرآن

دانشمندان دریافتند سلولهای مغزی در طول عمر خود در حالت لرزش دائمی قرار دارند و هر سلول با یک سیستم خاص ارتعاش می کند و تحت تأثیر سلولهای اطراف آنها قرار می گیرد. اتفاقاتی که فرد در طی آن می گذرد ، تأثیر خود را بر روی سلولهای مغزی می گذارد ، جایی که ما متوجه می شویم که هر اتفاق بدی منجر به نقص سیستم ارتعاش سلول ها می شود. زیرا نحوه کار سلول ها در پردازش اطلاعات لرزش و انتشار میدان های الکتریکی است که از طریق آنها می توانیم با دیگران صحبت کنیم ، حرکت کنیم ، رانندگی کنیم و در تعامل باشیم.

و هنگامی که حوادث منفی جمع می شوند ، مانند برخی از آسیب های زندگی فرد ، برخی موقعیت های شرم آور و برخی از مشکلات که باعث می شود سلول های مغزی وی نوعی آشوب باشد ، این هرج و مرج خسته کننده و خسته کننده است زیرا مغز در حال انجام کارهای اضافی است که قابل استفاده نیست.

امروزه دانشمندان تأیید می كنند كه هر نوع رفتار ناشی از لرزش خاص سلول ها است و آنها همچنین تأیید می كنند كه قرار گرفتن فرد در معرض لرزش های صوتی به طور مكرر باعث تغییر در لرزش سلول ها می شود و به عبارتی تغییر در   فرکانس های ارتعاشات سلولی.

فرکانس هایی وجود دارد که باعث می شود سلول های مغز لرزش پویا ، انرژی و مثبت داشته و باعث افزایش انرژی مثبت سلول ها شوند و فرکانس های دیگری نیز وجود دارد که سلول ها را صدمه می زند و ممکن است باعث مرگ آنها شود! بنابراین ، فرکانس های مناسب آن چیزی است که امروزه ذهن دانشمندان را اشغال می کند ، چگونه می توانند فرکانس های صوتی متناسب با مغز را بشناسند؟

امروزه بسیاری از درمانگران از لرزش های صوتی برای معالجه سرطان و بیماری های مزمن استفاده می کنند که پزشکی نتوانسته است آن را پیدا کند و همچنین برای درمان بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی ، اضطراب و مشکلات خواب و همچنین برای درمان عادات بد مانند سیگار کشیدن ، اعتیاد به مواد مخدر و غیره فواید بسیاری را می یابند.

صدای قوری امواج صوتی است که دارای فرکانس خاص و طول موج مشخصی هستند و این امواج باعث ارتعاش ارتعاشاتی می شوند که بر سلولهای مغزی تأثیر می گذارند و به تعادل مجدد آنها می رسند که این امر در مبارزه با بیماری ها از جمله سرطان ایمنی زیادی به شما می دهد ، زیرا سرطان فقط نقص در کار است. سلول ها و تأثیر شنیدن قرآن روی این سلول ها ، آنها را دوباره برنامه ریزی کنید ، مثل اینکه در مقابل یک کامپیوتر پر از ویروس هستیم و سپس یک فرایند “فریم بندی” را انجام داده ایم و برنامه های جدیدی را معرفی می کنیم تا عملکرد آن بالا برود.

آیات قرآنی باعث شفابخشی می شود!

امروز طبق آخرین اکتشافات ، دانشمندان می گویند هر بیماری باید باعث تغییر در برنامه نویسی سلول ها شود هر سلول طبق برنامه خاصی می رود از آنجایی که خداوند آن را ایجاد کرده است تا زمان مرگش. در برنامه سلولی نقص وجود دارد. برای درمان این بیماری ، این برنامه باید از هر طریق ممکن اصلاح شود.

خداوند متعال می گوید: (اگر فقط یک قرآن با کوهها کوه را طی کند ، یا زمین از آن جدا شود ، یا مردگان با آن صحبت کنند ، اما خدا یکی است.) [۳۱]اگر این آیه را با عمق در نظر بگیریم ، می توانیم بپرسیم: چگونه قرآن می تواند در کوهها قدم بزند ، زمین را قطع کند ، آن را پاره کند یا با مردگان صحبت کند؟ بنابراین داده هایی که به مردگان می پردازد و زبان آنها را درک می کند ، در قرآن است ، مگر اینکه موضوع به خداوند متعال باشد و او جز آن را از بندگانش نخواهد دید.

برادر خواننده من! با اطمینان و تجربه کامل به شما می گویم ، با یک تغییر ساده در زندگی شما می توانید نتایج بسیار بزرگ و غیرمنتظره ای بدست آورید و ممکن است زندگی شما کاملاً تغییر کند چون زندگی من را از شما تغییر دادید. روال لازم این است که هر روز صبح ، ظهر و عصر هنگام خواب ، به گوش هر چه بیشتر قرآن گوش دهید ، و هر وقت بیدار شوید و قبل از خواب باشید.

شنیدن قرآن فقط برای شما هزینه ای خواهد داشت که بتوانید از هر وسیله گوش دادن مانند لپ تاپ ، ضبط کاست ، یا یک فلاش کوچک با هدفون ، تلویزیون یا رادیو استفاده کنید ، زیرا تنها به هر چیزی که از آیات قرآن با آن روبرو می شوید گوش می دهید.

حتی نورون ها تحت تأثیر کلام خداوند متعال قرار گرفته اند! سلول های مغزی در حالت لرزش دائمی قرار دارند ، این سلول ها حاوی برنامه پیچیده ای هستند که از طریق آنها با هماهنگی های شگفت انگیزی که با شهادت به عظمت خالق مبارک و متعال انجام می شود ، با میلیاردها سلول در اطراف آنها تعامل دارند و این مشکل وجود دارد که هرگونه مشکل روانی باعث نقص در این برنامه می شود. ایمنی سلولی و حمله بیماری. ثابت شده است که گوش دادن به قرآن روی سلولهای مغزی تأثیر می گذارد ، آنها را فعال می کند و آنها را دوباره برنامه ریزی می کند [۳].

خط آخر:

پیروی از قرآن کریم و حفظ قرائت آن بر شخصیت شخص تأثیر می گذارد ، سیستم ایمنی بدن او را بالا می برد ، وی را از بیماری روانی محافظت می کند و به او در موفقیت و تصمیم گیری درست کمک می کند ، قرآن راه شما برای خلاقیت ، رهبری ، خوشبختی و موفقیت است!

از خدا می خواهیم به قرآن شفا برای آنچه را در دل ما و نور برای ما در این جهان و جهان آخرت و شادی در رحمت و فضل که ما کتاب طیف شفا و رحمت خدا، و ما خطاب، او گفت: (ای مردم، به اندرز از جانب پروردگارتان و شفا برای آنچه در سینه ها و هدایت و رحمت برای مؤمنان آمده * با تشکر بگو به خدا و رحمت او بنابراین ، بگذارید آنها خوشحال شوند ، که بهتر از آنچه جمع می شوند هستند. “[یونس: ۵۷-۵۸].

_____

نوشته شده توسط عبدالدیم الکوهیل

www.kaheel7.com/ar

 

حاشیه ها

 

[۱] یک مطالعه علمی توسط استاد دکتر صالح بن ابراهیم السنایی ، استاد روانشناسی در دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود در ریاض .

[۲] مطالعه خلاصه چاپ شده وی در مورد روزنامه الریاض ، در لینک زیر :

http://www.arabnet5.com/news.asp؟c=2&id=26271

[۳] تحقیقات اولین همایش بین المللی قرآن درمانی – ابوظبی – ۱۳۸۶ .

منابع

 

۱- سلولهای مغزی با موسیقی ، www.nature.com تنظیم می شوند

۲- نوسانات عصبی ، www.en.wikipedia.org

۳- روش درمانی مغزی ، شرکت همگام سازی مغز ، ۲۰۰۶٫

۴- لرزش ، www.wordpress.com

۵- مایک آدامز ، پزشکی ارتعاش ، شبکه NewsTarget ، ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۴٫

۶- سیمون هدر ، قدرت شفابخش صدا.

۷- ویرجینیا اسن ، شما در حال تبدیل شدن به موجودی کهکشانی هستید.

۸- فناوری نانو انقلابی سلولهای مغزی در محل کار را روشن می کند ، www.nanotechwire.com ، ۶/۱/۲۰۰۵٫

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *