خانه / اسلايد / سفر به مدینه فاضله

سفر به مدینه فاضله

سفر به مدینه فاضله
حال ای عزیزان! بیایید با هم به سوی مدینه فاضله و آرمانشهری سفر کنیم که منتظر شماست.
جایی که بشریت آرزو داشت روزی به چنین آرمانشهری دست یابد ولی هرگز در نقشه جهان آنرا پیدا نکرد. حال آیا میل دارید به این شهر سفر کنید؟ شهری که هر آن‌چه آرزو کنی برای ساکنین آن مهیا است! این مدینه فاضله شهری است با تمام صفات و ویژگیهای خاص خود.
فرض کنید شما هنگام مسافرت برای کسب اطلاعات به دفاتر تورهای سیاحتی مراجعه می کنید و آنها نیز با دادن بروشورهایی، شما را با مکانهای مختلف آشنا می کنند. ما هم اطلاعاتی درباره شهری که می خواهید به آنجا سفر کنید به شما ارائه می دهیم، تا آمادگی های لازم را برای خود ایجاد کنید.
شهری است بسیار خوش آب و هوا با درختان سر به هوا کشیده و انواع میوها، و نهرهای جاری. جایی بسیار باصفا، با زیبایی غیر قابل وصف، ساکنین این شهر همگی انسانهای مؤمن و فاضل و عالم هستند، مردم این شهر همگی آزاد و مختارند و هر چه را که دوست داشته باشند برایشان مهیا می شود. کسی که در این شهر اقامت کند هرگز نمی میرد، و به او عمر بی نهایت عنایت می شود.
خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا
جاودانه هستند در آن همیشه.
ساکنین این شهر همگی در سلامت کامل به سر می برند و هیچ فردی از هیچ بیماری رنج نمی برد.
مسأله بسیار مهمی که در این شهر وجود دارد و همه انسانها با شنیدن آن بسیار خرسند می شوند این است که: در این شهر انسانها، پیر و سالخورده نمی شوند و همگی جوان و زیبا هستند؛ یعنی آب و هوای این شهر به گونه ای است که هر انسانی بدان جا پا گذارد و اقامت کند زیبا می شود.
در این شهر همه چیز متنوع است.انسان ها در زندگی معمولا گرانقیمت ترین دکوراسیون منزل را برای خود انتخاب می کنند اما پس از گذشت مدتی حوصله شان از آن سر رفته و اقدام به تعویض دکوراسیون منزل می کنند اما در این شهر همه چیز از تنوع خاصی برخوردار است. انسانها ملول و دلزده نمی شوند و هر روز حال آن ها بهتر از پیش می شود. در این شهر همه انسانها عالم و قادر هستند و هر چه را دوست داشته باشند می توانند انجام دهند.
ضمنا برای سفر کردن به این شهر نیازی به رزرو کردن هتل ندارید و در هر جایی که دوست داشته باشید می توانید اقامت کنید؛ بنابراین در آن جا میهمان و غریب نخواهید بود. در این شهر به هر جا که دوست داشته باشید می توانید بروید و لذت ببرید.
در این شهر همه با هم مهربان هستند و بخل و حسد و کینه ندارند، و مهمتر از همه اینکه همگی همدیگر را دوست دارند، در این شهر همگی از علم و قدرت فراوانی برخوردارند به طوریکه قادر به انجام هر کاری می باشند و هر چه را اراده کنند برایشان مهیا میشود. ممکن است پرسیده شود چگونه چنین چیزی ممکن است؟!
جواب در یک تست
در خلوتی بنشین و توجه خود را فقط به یک جا مستقر کن. مثلا خودت را در باغی با انواع میوه ها و نهرهای جاری تصور کن، و یا مثلا وصف بهشت را در خیال خودت مجسم نما. حال همه این امور با اراده خدایی در آنجا به حقیقت می پیوندد. در این شهر انسان هر چه بخواهد و اراده کند تحقق می پذیرد چنان‌که خداوند در شان خود می فرماید:
إنَّما أمرُهُ إذا أرادَ شيئًا أن يقولَ لَهُ كُنْ فَيَكون
شأن او اين است كه چون پديد آمدن چيزى را اراده كند، فقط به آن مى‏گويد: باش، پس بى‏درنگ موجود مى‏شود.
در این شهر اگر انسان پرنده ای را دید و هوس کرد که آن را تناول کند بلافاصله پرنده بریان شده در اختیار او قرار می گیرد. آیا دوست دارید بازهم درباره این شهر بشنوید؟
این شهر ، شهر حرمت و کرامت است ، ومردم این شهر همگی از حرمت و کرامت خاصی برخور دارند و همگی عزیز می باشند در صورتی که در همه جا ما کراراً    می بینیم برخی از انسانها نسبت به بقیه احترام کمتری دارند.
نکته بسیار جالب و دلنشین دیگر، محبت ساکین این آرمانشهر است. در این شهر علاوه براینکه همه همدیگر را دوست دارند، محبت خدا هم نسبت به آنها بسیار زیاد است یعنی خداوند ساکنین این شهر را دوست دارد و آنها نیز خدای خود را بسیار دوست دارند: «یحبهم و یحبونه».
با وجود اینکه خداوند به ما نعمتهای فراوانی عطا کرده است اما گاهی اوقات اکثر ما گلهمند هستیم. ولی در این شهر همه راضی و خوشحالند و نیز عشق و علاقه مردم به یکدیگر در این شهر چنان زیاد است که بهترین سرگرمی آنها ملاقات با یکدیگر، و ملاقات با اولیای خداست. آری! در این شهر همگی مشمول لطف و کرم و احترام خداوند هستند و همه از خدا راضی و خدا نیز از آنها راضی است؛ زیرا آنان بندگان خاص خدا هستند.
ساکنین این شهر همگی صاحب مکارم اخلاقند. یعنی همه افراد دارای اخلاق خداپسندانه هستند. در این شهر هیچ انسان بدی دیده نمی شود. انسانهای بد و غیر مؤمن بدانجا راه پیدا نمیکنند، زنان مؤمنه ای که در آنجا زندگی می کنند همگی بسیار زیبا و مانند حورالعین هستند.
در آن جا سال و ماه نمی گذرد و انسانها همواره مشغول بهره مندی از نعمت هایی هستند که خداوند برای آنها قرار داده است، تمام این امور را که ما به واسطه قوه تخیل تصور می کنیم در آنجا به حقیقت خواهد پیوست؛ حقیقتی که خداوند آن را به انسانها وعده داده است:
إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ
مسلماً خدا خلف وعده نمى‏كند.
تمام این خصوصیات تنها چند صفحه از میلیونها صفحاتی است که درباره این شهر نوشته شده است.خداوند این شهر را چنان زیبا آفریده که هیچکس قادر به توصیف آن نیست و هر توصیفی را که ما برای این شهر بیان کنیم در حدود فهم و درک ما است و تنها در وصف این شهر می توان گفت:
فِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ
و در آنجا آن‌چه دل‏ها مى‏خواهد و چشم‏ها از آن لذّت مى‏برد، آماده است.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *