خانه / اسلايد / شأن نزول سوره کوثر

شأن نزول سوره کوثر

شأن نزول سوره کوثر
در شأن نزول این سوره بیان شده که «عاص بن وائل» که از سران مشرکین بود ، پیغمبر (ص) را به هنگام خارج شدن از مسجد الحرام می بیند ، و مدتی با حضرت گفتگو نمود . گروهی از سران قریش در مسجد نشسته بودند و این منظره را از دور مشاهده میکردند ، وقتی به مسجد وارد شد به او گفتند که با کی صحبت می کردی ؟ گفت با این مرد ابتر ، این تعبیر را به این خاطر انتخاب کرد که عرب کسی را که پسر نداشت ابتر می نامیدند یعنی (بلا عقب ) ، و سوره کوثر نازل شد و پیغمبر اکرم (ص) را به نعمت های بسیار و کوثر بشارت داد و دشمنان او را ابتر خواند .
(البته پیغمبر (ص) پسرانی داشتند که در کودکی از دنیا رفته بوند و یکی از پسران او ابراهیم از ماریه قبطیه بود که در حدود سن دو سالگی چشم از دنیا پوشید و دل رسول خدا (ص) را آزرد) .


آنها طبق سنت خود به فرزند پسر اهمیت فوق العاده قائل بودند و او را تداوم بخش برنامهای پدر می شمردند . بعد از این ماجرا آنها فکر می کردند با رحلت پیغمبر اکرم (ص) برنامه های او به خاطر نداشتن فرزند ذکور تعطیل خواهد شد و خوشحال بودند.
و سوره کوثر نازل شد و خداوند در این سوره به طور اعجاب آمیزی جواب آنها را داد و خبر داد دشمنان او ابتر خواهند بود و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهد شد .

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *