خانه / اسلايد / انوار موجودات از نور محمد(ص)

انوار موجودات از نور محمد(ص)

انوار موجودات از نور محمد(ص)
در همه این روایات این مسأله عنوان شده که وجود این چهار نور عصمت از وجود مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) گرفته شده است . طبق روایات، هرکدام از این انوار درخشان واسطه خلقت بخشی از موجودات بوده اند.
نکته قابل ذکر از این است که بدانیم : (البته درک این مطالب برای عامه مردم آسان نیست و پیش نیاز به علوم دیگر دارد مهم اینکه اگر کسی مطلبی را نفهمید نباید انکار کرد).
همانطور که ملاحظه می شود انوار حضرات معصومین(ع) که خود مخلوق خدا هستند، واسطه خلقت عالم و تجلی نور وجود در همه عوالم است . آری، وقتی که آسمانها و زمین از تجلی نور این حجت های الهی (ع) نور وجود یافته است، دیده ای حقیقت بین می خواهد تا به هرسو که می نگرد جمال ایشان را که وجه الله اند نظاره کند. «فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ پس به هر طرف رو كنيد همانا وجه خداست (به سوى خداست ) .
امام صادق(ع) فرمودند: «نحن وجه الله قال الله تعالی فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ؛ ما وجه الله هستیم خدای تعالی فرمود: به هر طرف رو کنید همانا وجه خداست.» زمین و آسمان و هرچه در آنهاست ، مملوء از نور وجه الله است. آنگونه که اگر با دیده حقیقت بین به هر سو بنگریم این وجه را مشاهده خواهیم کرد.
در زیارت ماه رجب که از ناحیه مقدسهء ولی عصر(عج) وارد شده، آمده است : «فبهِم مَلَأتَ سَمَاءَکَ و ارضَکَ حتی ظهرَ أن لا اله الا انت» آسمان و زمین خود را با آنها پر کردی تا اینکه ظاهر شد که جز او معبودی نیست.


آنچه ذکر شد حقایق سربسته ای بود که شرح و تفصیل آن مقام و مجالی دیگر می طلبد. تبین این حقایق هر یک رساله ای مجزّا می خواهد، تا غواصان بحر معرفت به استخراج دُرهای مکنونه نائل آیند.
در کتاب «مشارق الانوار الیقین» و «الانوار الساطعه» تا حدودی به لطائف و اسرار این جریان پرداخته شده و مشتاقان اسرار و حقایق ولایت می توانند به آنها مراجعه نمایند

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *